Vijenac 667

Kazalište

IZDVAJA Anđela VIDOVIĆ


 

17. festival svjetskoga kazališta u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, 28. rujna–3. listopada

Iako je teško opravdati riječ festival u imenu manifestacije jer se svih proteklih godina pojavljivalo svega tri do četiri gostovanja, valja imati na umu da je to jedinstvena prilika da zagrebačka publika vidi na malenome uzorku kakva je krvna slika europskoga kazališta te koji su tematski slojevi u modi. Festival će otvoriti predstava Lomeći valove Les Théâtres De La Ville De Luxembourg. Redateljica Myriam Muller tragičnu filmsku priču Larsa von Triera pokušat će zatvoriti u kazalište zidove. Ponovno dolazi i Thomas Ostermeier s Ibsenovim Neprijateljem naroda berlinskoga kazališta Schaubühne. Predstava funkcionira kao svojevrsni showcase kad imamo na umu činjenicu da je od 2014. na svjetskoj turneji. No dolaze i tzv. stručnjaci za svakodnevicu, njemačka trupa Rimini Protokoll sa scenskom instalacijom NachlassKomad bez likova, sa sve više tabuiziranom temom smrti. Dašak eksperimenta u mirnim domaćim vodama te izazov za novčanik. Pažljivo birajte.

Premijere i novosti u Zagrebu

Dok se u drugim gradovima, izuzev Dubrovnika i Kazališta Marina Držića, koje je s Euripidovom Aleksidom u preradbi Lade Kaštelan i režiji Livije Pandur otvorilo sezonu, tek očekuju datumi premijera, u Zagrebu nakon podulje ljetne stanke sve počinje. Nakon otkazivanja Žižekove Antigone u HNK-u nema predaha. Očekuje nas ustaljena i predvidljiva eklektičnost. Za najmlađe u uspavanom ZKL-u Medo Đuro kod zubara Ane Tonković Dolenčić u režiji Petre Mrduljaš, za publiku Mire Gavrana njegov novi komad Sve o muškarcima u Lisinskom, za poticanje domaćega dramskog pisma u ZKM-u Dobro je dok umiremo po redu Ivora Martinića u režiji Aleksandra Švabića, za ljubitelje Gavellinih klasika Malograđani Maksima Gorkog u režiji Paola Magellija te za potpuno drukčiji, otkačeniji, tip publike Dobar, loš, mrtav Ivana Planinića u najmlađem kazalištu u društvu, Kunst Teatru na Trešnjevci. Različite predstave za različitu publiku.

200. izvedba PREDSTAVE Mrzim­­ istinu u Teatru &TD

Nevelik se broj predstava u povijesti repertoara naših kazališta može pohvaliti troznamenkastom brojkom igranja, a kad je riječ o nekomercijalnom repertoaru, takva brojka izaziva još veće poštovanje, ali i daje nadu da je kazalište tu kako bi propitalo našu skrivenu intimu i postavljalo važna pitanja. Filip Križan, Ivana Roščić, Rakan Ru­shaidat i Iva Visković glumački su praktički sazrijevali od premijere 2011. do danas. Bez obzira na to što mislili o našem trenutačno međunarodno najuspješnijem redatelju Oliveru Frljiću, o ovoj nagrađivanoj predstavi uglavnom se svi slažu. Minimalističko i efektno bavljenje vlastitim sjećanjima na rubu između sapunice i Big Brothera, kako ju je svojedobno okarakterizirao Igor Ružić, čak i kad nas redatelj uvjerava da nam kazalište dosljedno laže, stvara dramsku napetost nimalo moderno, oko obiteljskog stola. Ako već niste, svakako pogledajte tijekom rujna i listopada.

Vijenac 667

667 - 26. rujna 2019. | Arhiva

Klikni za povratak