Vijenac 667

Glazba

Evelin Novak u Trogiru

Jana Haluza

Ljeto, more, sunce. Netko bi pomislio, što će nam više. Ali već odavno je jasno da turizam nije samo to i da morske radosti treba kombinirati s nekim jednako uzbudljivim večernjim sadržajem. Da ne otpluta predaleko u površni jeftini turizam za mase, potrudila se skupina zaljubljenika u operu grada Trogira. A što pridodati bolje UNESCO-ovu gradu, tom višestoljetnom kamenu, negoli toliko omiljen žanr opere, koji je i nastajao u njegovoj nekadašnjoj matici u okviru Mletačke Republike, gradu na laguni, Veneciji. Već jedanaestu godinu za redom događaj probrane opere, Opera Selecta, odzvanja pod otvorenim svodom drevne kule Kamerlengo iz 15. stoljeća, koja je nekoć ugošćivala mletačku vojnu posadu, a danas je uglavnom lokacija najrazličitijih glazbenih priredbi.


Evelin Novak / Snimio JADRAN BABIĆ

Organizatori su od početka željeli smjelo parirati najvećim nacionalnim festivalima izvođačke umjetnosti. Ovaj su put to uspjeli na opernom gala koncertu priređenu 22. srpnja tek s gostima hrvatske operne dive sopranistice Evelin Novak. Riječ je o umjetnici koja je još prije punoljetnosti napustila rodnu Hrvatsku i otišla studirati najprije u Austriju pa u Njemačku (u klasi naše proslavljene dive Dunje Vejzović), a njezin je iskonski talent i umijeće već na prvoj audiciji prepoznao veliki dirigent Daniel Barenboim, koji joj je ponudio stalni angažman u Berlinskoj državnoj operi, gdje pjeva glavne sopranske uloge. Premda je proteklih sezona i debitirala u zagrebačkom HNK-u u produkciji Puccinijeve La Bohème i sudjelovala u HRT-ovu snimanju prve opere na hrvatskom jeziku Ljubav i zloba Vatroslava Lisinskog za CD, to još nije dovoljno da bi se i u zemlji doista etablirala kao trenutačno neupitno najbolja hrvatska operna umjetnica.

Uz njezin predivni anđeoski glas kristalne čistoće i nenametljive, a blistave izražajnosti mogli smo uživati i u atraktivnom i dinamičnom programu u kojemu je bilo i francuskog repertoara (Gounodova Romeo i Julija), i Talijana (Puccinijeve Gianni Schicchi te La Bohème), ali i Mozarta (duet Susanne i Grofa iz Figarova pira) te austrougarske (Lehárove Zemlja smiješka i Vesela udovica) i hrvatske operete (Tijardovićeva Mala Floramye). Za svakoga ponešto, ali na najvišoj umjetničkoj razini upotpunjeno u duetima i samostalnim nastupima dvojice gostiju. Prvi je uz nju bio njezin suprug, sočni njemački bariton Bernhard Hansky kao na momente dramatičan, ali i vrlo lirski interpret Mozartova Leporella i Papagena (Don Giovanni i Čarobna frula), Gounodova Valentina (Faust) ili Bizetova toreadora Escamilla (Carmen). Tenorske je boje branio njihov kolega iz drezdenske Semper Opere, s kojim često nastupaju kao trio u Čarobnoj fruli – Amerikanac meka lirskog zapjeva Joseph Dennis kao Mozartov Don Ottavio (Don Giovanni), Verdijev Alfredo (La traviata), ali i Puccinijev Cavaradossi i Rodolfo (Tosca i La Bohème) te Leharov Sou-Chong (Zemlja smiješka). Večer je probranom poezijom i prepjevima pojedinih arija prožeo glumac Joško Ševo, dok je cjelokupni umjetnički doživljaj skulpturama na pozornici upotpunio akademski kipar Tomislav Šalov. Što je tradicija većine opernih gala koncerata svagdje u svijetu, pozdrav od oduševljene publike, bila je zdravica uz Verdijevu napitnicu Libiam’ nè lieti calici (La traviata).

Vijenac 667

667 - 26. rujna 2019. | Arhiva

Klikni za povratak