Vijenac 667

Glazba

Drava i Carmina Burana spojile mlade glazbenike

Zdenka Weber

 

Projekt Drava nas spaja, koji je osmislila Glazbena škola u Varaždinu, na čelu s ravnateljem Davorom Matačićem, pozvavši na suradnju Konservatorij za glasbo in balet iz Maribora, čija je ravnateljica Helena Meško, pokazao je neslućene mogućnosti združivanja mladih glazbenika i rezultirao koncertima održanim u Varaždinu i Mariboru koji su oduševili tisuće slušatelja. Doista, zamisao da polaznici tih dvaju glazbenih učilišta zajedničkim snagama pripreme izvedbu nedvojbeno jednog od najpopularnijih vokalno-instrumentalnih djela klasične glazbe, kantate za tri solista, jedan dječački i dva mješovita zbora te veliki orkestar Carmina Burana njemačkoga skladatelja Carla Orffa (1895–1982) toliko je uspjela u realizaciji da nije pretjerano ustvrditi kako je svim uključenim snagama, jednako mladim glazbenicima kao i njihovim profesorima, a svakako i svima koji su projekt financijski pomogli i u njemu na bilo koji način sudjelovali, srce uzbuđeno zaigralo na koncertu 14. rujna na otvorenome uz obalu Drave – ispred varaždinske Arene, kao i 16. rujna u Slovenskom narodnom gledališču u Mariboru. Varaždinsku je izvedbu pratilo oko šest tisuća slušatelja koji su došli s obiju strana rijeke Drave, iz Varaždina i šire njegove okolice, a kako je koncert u Mariboru bio u zatvorenom prostoru mjesnog kazališta, broj posjetitelja bio je nužno ograničen iako je i njemu prisustvovala brojna publika i nije bilo ni jednoga slobodnog mjesta.


Glazbom ujedinjeni hrvatski i slovenski mladi umjetnici / Snimio Mario Knor

Tristotinjak mladih pjevača i instrumentalista obiju glazbenih institucija ujedinjenih u zboru i simfonijskom orkestru s pridruženim mješovitim pjevačkim zborom Chorus angelicus iz Varaždina s vrsnim solistima Ivanom Lazar, sopran, Armandom Puklavcem, bariton, i Danilom Kostevšekom, tenor, muzicirali su u Varaždinu pod ravnanjem dirigentice Dade Ruža, iskusne orkestralne i zborske voditeljice, koja na varaždinskoj Glazbenoj školi predaje dirigiranje i čembalo, a u Mariboru pod ravnanjem Slavka Magdića, također Varaždinca, afirmiranoga dirigenta s radnim mjestom na mariborskom Konzervatoriju. S varaždinske je strane Dada Ruža pripremila jednako članove orkestra kao i zbora, dok je u Mariboru članove zbora uvježbao Petar Smolič, iskusni dirigent i zborovođa te profesor stručnih predmeta na umjetničkoj gimnaziji Konzervatorija.

Orffova kantata Carmina Burana dobro je poznata, omiljena i često izvođena, a po opsegu opsežna i za izvedbu itekako zahtjevna partitura. Obje su izvedbe bile jednom riječju opisano veličanstvene. Pa ako je otvoreni prostor u Varaždinu omogućio i efektni vatromet i ukupno predivan ambijent pod mjesečinom i uz ljeskanje Drave u pozadini, što je sve glazbeni događaj s navedenim tisućama slušatelja pretvorilo u jedinstveni spektakl, mariborska je izvedba u zatvorenom kazališnom prostoru dobila na koncentraciji zvukovnosti i protekla je pod nešto žustrijim vođenjem dirigenta Slavka Magdića. Ali nije bit u razlikama, bit je u cjelini uspjelosti projekta, koji je bez ikakve dvojbe nadasve uspješna suradnja glazbenih učilišta s obala rijeke Drave koja nakon tog projekta dobiva novu simboličnu aureolu spojnice hrvatske i slovenske glazbene kulture i povezivanja hrvatskih i slovenskih mladih glazbenika, i to kao itekako važna dijela djelovanja, postojanja i trajanja kulturne suradnje susjeda i prijateljskih naroda.

Vijenac 667

667 - 26. rujna 2019. | Arhiva

Klikni za povratak