Vijenac 662 - 664

Glazba

Jazz ad libitum
Mladena Mazura

Dame pjevaju jazz


 

Kad je o hrvatskim jazz-vokalistima riječ, jednako kao i u svijetu, u tom glazbenom fahu dame brojčano nadmašuju muške kolege. I naši će ljubitelji jazza pomisliti najprije na trenutno najeksponiraniju i najprofiliraniju Lelu Kaplowitz, ili pak na Zdenku Kovačiček. Možda i na Tamaru Obrovac, koja je karijeru i započela izvođenjem jazza, da bi se potom  posvetila interpretacijama vlastitih originala temeljenih na istarskoj ljestvici, ili možda čak i na Gabi Novak, koja je uz savršenu intonaciju u svojim jazz-počecima imala sve prerogative da postane naša inačica Helen Merrill da bi se onda priklonila lukrativnijoj sferi zabavne komercijalne glazbe. Svijet muške jazz-interpretacije pripisuje se u nas ponajprije svestranom, danas vremešnom pjevaču i jazz-kontrabasistu Stjepanu Jimmyju Staniću. No uz ta najpoznatija imena hrvatske vokalne jazz-scene postoji još široj jazz-publici nekoliko manje poznatih imena te je prilika da se barem ovdje i o njima nešto kaže.


Lela Kaplowitz


Radojka Šverko

Među predstavnicama ljepšeg spola valja tako spomenuti samozatajnu i već godinama nazočnu Francisku Fis, koja je djelovanje, što nije beznačajno, posvetila interpretacijama vokalnog jazza klasičnog razdoblja  tridesetih i četrdesetih godina prošlog stoljeća. Dunja Skopljanac, poznatija jamačno publici nekih naših hotela, pokazala se tijekom nastupa na nekim od davnašnjih zagrebačkih festivala jazza kao vrlo nadarena za interpretacije jazz – standarda. Za učenicu Boška Petrovića Jasnu Bilušić ne može se u ovome trenutku reći je li bolja jazz-pjevačica ili glumica kazališta Komedija, primjerice u ulozi Edith Piaf, Vesna Pisarović djeluje pretežito u inozemstvu, Maja Savić donedavna aktivna na zagrebačkoj jazz-sceni preselila se u Pariz. Jelena Balent, darovita i jazzu privržena glazbena urednica Hrvatskog radija rijetko se pojavljuje na pozornicama s džezističkim repertoarom, Ana Laić pjeva jazz također rijetko, po svemu sudeći samo kad joj za to priliku pruži mentor Igor Savin. Dubravka Perković, nekad stalna suradnica osječkog sastava Argus, napustila je po svemu sudeći jazz-pjevanje, Dubrovčanka Maja Grgić, koju smo na jednom od naših jazz-festivala upoznali u izvedbi zahtjevne skladbe Chicka Coreje Spain, često je u Londonu, a nastupala je i snimala sa sastavom Maja & Joe Collective. Posljednjoj se sada pridružuje sugrađanka Ines Tričković. A tu je uvijek svojim interpretacijama klasičnih  jazz-standarda impozantna i glasovno neponovljiva Radojka Šverko.

Uza spomenutog Jimmyja Stanića, tko se još sjeća pokojnog Davorina Malčaka iz Velike  Gorice, a ne tako davno napustio nas je i veliki poklonik Franka Sinatre Božidar Matty Keber. Povremeno se u vokalnom jazzu okušava član zagrebačkog HNK-a Kristian Kiki Beluhan, a u Varaždinu na polju jazz-pjevanja nešto pokušava Zoran Puljek.

Vijenac 662 - 664

662 - 664 - 17. srpnja 2019. | Arhiva

Klikni za povratak