Vijenac 658

Matica hrvatska

Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj

Samoborske mlade nade

PIŠE Tomislav Bužić

Na drugom koncertu ovogodišnje sezone Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj 6. su svibnja nastupile violinistice Tanja Felja i Petra Barbarić, učenice završnog razreda Srednje glazbene škole Ferdo Livadić u Samoboru. Tanja je trenutno u klasi profesorice Martine Razum, a Petra kod profesorice Zdenke Japec. Iako i dalje u ciklusu Mladi glazbenici prevladavaju solistički recitali, neki od najuspješnijih koncerata koje pamtimo iz prošlih sezona bili su upravo gostovanja više učenika iste škole ili studenata visokih glazbenih učilišta.

Prilika je to da osluškujemo i uspoređujemo kako se radi u pojedinim klasama i raznim sredinama.


Petra Barbarić i Tanja Felja  /
Snimio MIRKO CVJETKO

Prvi dio koncerta pripao je Tanji Felja, koja nam se, uz klavirsku pratnju profesorice Antonije Kosić, predstavila izvedbama preludija iz Partite br. 3 u E-duru Johanna Sebastiana Bacha, prvim stavkom iz Koncerta za violinu u d-molu, op. 22 poljskoga virtuoza Henryka Wieniawskog te Romantičnim intermezzom našega poznatog dirigenta Pavla Dešpalja. Prve dvije skladbe veoma su zahtjevne za mlade interprete, što se moglo vidjeti i u ovom slučaju. Problemi s intonacijom i poteškoće kod težih pasaža udaljili su nas od bezbrižna i opuštena slušanja, ali čini se da je svemu tome pridonijela jasno vidljiva golema trema. U izvedbi Romantičnog intermezza napokon smo vidjeli da je svakako riječ o darovitoj mladoj violinistici i nadamo se da će ju iskustvo ovako velika nastupa dodatno motivirati za rad jer i najbolji i najlošiji nastupi brzo prođu, a nove prilike stalno dolaze.

U drugom dijelu koncerta Petra Barbarić nam se predstavila izvedbom drugog i trećeg stavka iz Koncerta za violinu u g-molu Maxa Brucha i Varijacijama na temu iz Rossinijeve opere Mojsije u Egiptu Niccola Paganinija, a sve uz klavirsku pratnju profesorice Lucije Stanec Ban. Za razliku od svoje prijateljice, Petra je uvjerljivije i staloženije pristupila izvedbi te pokazala veću tehničku spremnost. Jedan od razloga za bolji dojam mogao bi biti i intimniji zvuk violine koja, za razliku od Tanjine prodornije violine, više odgovara ambijentu Dvorane Jure Petričevića. Isto tako, Bruchov Koncert mnogo joj bolje leži, tako da je bila odlična odluka da njega čujemo kao drugu točku. Za sam kraj, nakon pljeska i odobravanja publike, mlade violinistice su kao duo pripremile kratak bis te pokazale koliko dobro surađuju.

Vijenac 658

658 - 23. svibnja 2019. | Arhiva

Klikni za povratak