Vijenac 658

Glazba

Jazz ad libitum Mladena Mazura

Novo ime jazz-vibrafona

Mladen Mazur

Vibrafon je u jazzu relativno rijedak instrument. Među najpoznatijim predstavnicima povijesti jazz-vibrafona spominju se Red Norvo, Cal Tjader,Terry Gibbs, Teddy Charles, Margie Hyams, Dave Pike i možda najpoznatiji među njima Milt Jackson i Bobby Hutcherson. I u povijesti našega jazza bilježimo prvoga vibrafonista Miroslava Fritza Killera, potom, što je zanimljivo harmonikaše – vibrafoniste Branka Vukića, Dragu Bobeka i jamačno najpoznatijeg Boška Petrovića, a tu su još Igor Savin koji se nažalost rijetko pojavljuje na tom instrumentu i Igor Lešnik kojii se posvetio glazbenoj edukaciji.


Stefon Harris  / Snimila Elizabeth Leitzell

Nakon što se kao glazbenik i pedagog iz aktivnog jazza 2017. zbog bolesti povukao jedan od najpoznatijih svjetskih jazz-vibrafonista Gary Burton, te nakon smrti Bobbyja Hutchersona (2016.), u svijetu vrhunskoga jazz-vibrafona i srodna mu instrumenta marimbe pojavljuje se Stefon De Lion Harris (Albany, N. Y., 1973). Glazbeniku s diplomama klasične glazbe (1995) i jazza (1997), Harrisova glavna preokupacija ostaje jazz Charlieja Parkera. Formirat će još kao vrlo mlad svoj prvi jazz-kvartet (James Francies, glasovir, Joshua Crumbly, kontrabas, i Terreon Gully, bubnjevi), uz koji se povremeno pojavljuje i saksofonist Casey Benjamin, a Harrisov jazz uočavaju ubrzo i poznate diskografske kuće Blue Note i Concord, za koje će snimiti veći broj diskova. Među njima vrijedi spomenuti Evolution ostvaren za Concord 2009. i najnoviji Sonic Creed na kojima Harris demonstrira svoju privrženost tradiciji jazza kombiniranu s najsuvremenijim pristupima tom glazbenom fenomenu kojima on u tom ne malom nizu svojih diskografskih ostvarenja samo podsjeća na svoj prvijenac ostvaren s bubnjarem Davidom Sanchezom i na godinu 1996, u kojoj bilježimo i prve najvažnije pojave vibrafonista Stefona Harrisa na jazz-sceni.

Taj nadareni po izboru revije Down Beat i ove godine prvoplasirani vibrafonist, o kojem se u zadnje vrijeme dosta raspisala i specijalna jazz-periodika, a posebno o instrumentu za kupnju kojeg u mladosti nije imao sredstava, eksperimentira danas i s električnim glasovirom te najmodernijom elektronikom, što ga zasad ne odvodi od zacrtanih džezističkih postulata u traženju i nekih novih putova glazbenog izražavanja. Stefon Harris u ovom trenutku obnaša i ne nevažne uloge pridruženoga člana i direktora New Jazz Arts, fakulteta glasovite Manhattan School of Music u New Yorku, na kojoj jazz predaje niz eminentnih jazz-glazbenika i stručnjaka, među kojima vrijedi spomenuti violinisticu Reginu Carter, kontrabasiste Bustera Williamsa i Rona Cartera, klarinetista Paca D’Riveru, trombonista Steve Turrea, vibrafonista Joea Lockea te još neka druga važna imena današnjega jazza.

Vijenac 658

658 - 23. svibnja 2019. | Arhiva

Klikni za povratak