Vijenac 656

Glazba

Jazz ad libitum Mladena Mazura

Dva profesora, dva stila

Mladen Mazur


 

U  nas je nekad bila rijetka veza interpreta klasične glazbe i jazza. Bilo je akademski educiranih glazbenika koji su kao studenti na užas svojih profesora u slobodno vrijeme svirali zabavnu glazbu ili jazz kakvim su ga tada shvaćali. Pamtimo jazz-nastupe braće Pomykalo, proslavljenoga dirigenta Milana Horvata, glazbenog urednika na Hrvatskom krugovalu, koji je volio zasvirati s tadašnjim Plesnim orkestrom te radijske kuće, nastupe nekad istaknutog pijanista Stipice Radića, koji je 1945. u sklopu USAOH-a svirao jazz u duetu s gitaristom Nikicom Korbarom, nekadašnjega jazz-pijanista Krešimira Kovačevića, koji će poslije kao istaknuti muzikolog postati i dekan zagrebačke Muzičke akademije, te nastojanja Akademijina profesora trube Stanka Selaka, koji je vodio i studentski big band nastojeći bezuspješno uvesti i kolegij jazza.


Vladimir Babin / Foto ICC Kelčec

Danas na Akademiji postoji kolegij improvizacije koji vodi saksofonist Saša Nestorović, a u nastavi sudjeluje i svestrani pijanist i izvrstan džezist David Gazarov, a povremeno djeluje i jazz-orkestar sastavljen od studenata Muzičke akademije.

Dvojica današnjih profesora glasovira iz više su razloga posebno zanimljivi. Svaki se na svoj način aktivno bavi i jazzom, što bi nekad bilo nezamislivo. To su stilski tradicionalniji jazz-pijanist Vladimir Babin, donedavni profesor glasovira, nerazumljivom odlukom ukinuta odjela Muzičke akademije u Rijeci, a danas je u istoj ulozi na Akademiji u Zagrebu. Njegov pristup interpretaciji slušljivoga jazza temelji se na osnovnim postulatima toga glazbenog fenomena, melodiji, logičnim harmonijskim progresijama te prihvatljivom i prepoznatljivom repertoaru. Dva dosad realizirana CD-a to najbolje potvrđuju, a dokaz za to su i nastupi s triom u kojem sviraju riječki glazbenici, kontrabasist Henri Radanović i bubnjar Tonči Grabušić, s kojima profesor Babin, izvodeći ne samo jazz standarde, na koncertima prati vokalisticu Radojku Šverko. Drugi znatno drukčiji primjer u pristupu kompoziciji i shvaćanjima interpretacije jazza predstavlja profesor glasovira Veljko Glodić.

Pijanist s titulom američkoga doktora glasovira na Floridi i jazz-iskustvima s bostonskog New England Conservatory te dugogodišnji nastavnik jazza na Konzervatoriju za glasbo in balet u Ljubljani, djeluje već dugo, u formaciji jazz-dua s tenor-saksofonistom Sašom Nestorovićem, nadahnut drukčijim jazz-utjecajima od Babinovih. Posve različite pristupe jazzu profesori glasovira na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji demonstriraju i na dosadašnjim diskografskim radovima, što je vrlo zanimljivo, u identičnoj formaciji: glasovir – tenor-saksofon. Profesor Babin izdao je zapažen CD s tenor-saksofonistom iz Osijeka Zlatkom Baraćem Moodology, a profesor Glodić The Cool Duo, također s tenor-saksofonistom Sašom Nestorovićem.

Vijenac 656

656 - 25. travnja 2019. | Arhiva

Klikni za povratak