Jazz ad libitum Mladena Mazura
Brojni će se čitatelji zapitati zašto je Radojka Šverko u ovoj za jazz specijaliziranoj rubrici? I to ne bez razloga jer se jazz i odveć olako rabi u nerijetko neprimjerenim opisima komercijalne glazbe. Ime Radojke Šverko kod najvećeg dijela slušatelja veže se uz popularnu zabavnu glazbu, kojoj ona u bogatoj i dugotrajnoj karijeri programski nedvojbeno i pripada. No prateći u zadnje vrijeme pomnije njezine nastupe, dolazim i do zanimljivih zaključaka potvrđenih u njezinoj dugogodišnjoj pjevačkoj aktivnosti, gdje se spominje i jazz kao jedan od integralnih dijelova profesionalne djelatnosti te kvalitetne i svestrane umjetnice.
Omotnica albuma
Radojke Šverko
Ime Radojke Šverko kao interpretkinje jazza prvi se put spominje u programu davnog i skromnog jazz-festivala u Gradini grada Krka. I tamo su se pojavile neke dubioze kojemu stilu pripada te su je uspoređivali s nekim drugim imenima komercijalne glazbe, recimo s američkom pjevačicom Rosemary Clooney. U slučaju jazza Radojke Šverko bit će razumljivije ukoliko se zna da je ona tijekom mnogobrojnih turneja (u SAD-u, Australiji ili Britaniji), izvodila i jazz-standarde koji su i danas kao i melodije gospel-songa ili balade njezin neobično bogat repertoar. A dio tog repertoara posvećena Georgeu Gershwinu pamtimo i s njezina neopravdano zaboravljena nastupa uz big band prije više godina u HGZ-u, za koji je sve vrlo uspjele aranžmane napisao Silvije Glojnarić. Pamti se i njezin nastup sa Simfonijskim orkestrom HRT-a i pijanistom Vladimirom Babinom, kada smo je čuli i u izvedbama skladbi američkog gospel-songa.
Unatrag nekoliko godina bilježimo također nastupe Radojke Šverko u programima nekih naših profiliranih međunarodnih festivala jazza, u kojima ona pjeva dio toga svog bogatog repertoara, sada već uz stalni prateći i provjereni jazz-trio pijanista Vladimira Babina, koji je lani (nakon ukinuća Akademijina riječkog područnog odjela) premješten u Zagreb, gdje nastavlja profesuru glasovira. Babin i otprije pokazuje zanimanje za jazz (dokaz je CD koji je izdao Hrvatski jazz klub iz Zagreba). U triju svestranoga pijanista svira stalna i provjerena riječka ritam-sekcija – Henry Radanović, kontrabas, i Tonči Grabušić, bubnjevi. Nakon uspjeloga nastupa Radojke Šverko, u sklopu lanjskoga zagrebačkog proljetnog jazz-festivala u dvorani Blagoja Berse (skladbe Georgea Gershwina, Jimmyja McHugha, Errolla Garnera, Hoagyja Carmichaela, Antonija Carlosa Jobima, Johnnyja Mandella i drugih autora iz velike američke pjesmarice), zabilježen je i na najnovijem dvostrukom disku As Time Goes By. Radojka Šverko prošle je godine uz isti sastav nastupila i u Hrvatskom klubu na Sušaku u programu međunarodnog festivala Jazz Time 2018. Sve to opravdava termin jazz u njezinu širokom rasponu djelovanja. Pjeva li svojim raskošnim kontraaltom komercijalnu glazbu, jazz-standarde ili balade, Radojka Šverko pojavom, glasom i kvalitetom izvođenja ostaje kraljicom interpretacije.
653 - 14. ožujka 2019. | Arhiva
Klikni za povratak