Vijenac 650

Glazba

JAZZ AD LIBITUM

Šercarova Jazziana Croatica

Mladen Mayur

Zagrebački jazz-bubnjar i glazbenik široka spektra zanimanja Borna Šercar svoje je mjesto već davno potvrdio kao vođa maloga jazz-sastava i svrstao se među naše najistaknutije jazz- interpretatore, a zabilježen je i kao zapažen autor. Okušao se u brojnim jazz-projektima, no posljednjih nekoliko godina pozornost vrijedi usredotočiti na njegov mali jazz-sastav nazvan Jazziana Croatica, s naglaskom na novom pristupu domaćem autorskom stvaralaštvu predstavljenu dijelom već i na prethodnom disku toga sastava, koji je novim svježim autorskim glazbenim zamislima, adaptacijama i aranžmanima temeljenim i na nekim djelima hrvatskih autora Jakova Gotovca, Ive Tijardovića i M. P. Thompsona, bio svojevrsna novost na našem diskografskom jazz-tržištu.


Izd., NOTA BENE Records, 2018.

Najnovijim uratkom Rise After Fall Borna Šercar nastavlja na drukčiji glazbeni način predstaviti moderni pristup aranžmanu i improvizaciji, a time i najsuvremenije viđenje interpretacije domaćega modernog jazza temeljena na nizu od devet vlastitih originalnih skladbi nadahnutih raznolikim hrvatskim motivima. Sad je to kvartet sa stalnim članovima Šercarova sastava, pijanistom Hrvojem Gallerom i tenor-saksofonistom Vojkanom Jocićem te s gitaristom Elvisom Penavom. Odabrani je program u stilu današnjih intencija u jazzu, bez ijednoga standarda, a melodijske improvizacije solista u skladu su sa zadanim autorskim konceptom, rjeđe izvan tog okvira. Sve su improvizacije solista izvedene zapravo na temeljima be-bop-tradicije, a drže ih se uglavnom svi solisti Šercarova kvarteta.

Bura je nadahnuta snažnim vjetrom primorja, pijanist Hrvoje Galler svira je na glasoviru Fender Rhodes, Rise After Fall odražava borbe i dileme nakon prekida i ponovnog uspona prijateljstva, a Shepherd Lora inspirirana je likom iz djela Vladimira Nazora i života na Braču. Skladbu Klis View posvećuje dalmatinskoj uskočkoj tvrđavi te tridesetogodišnjoj obrani od turske invazije, a za Rab Cake inspiracija je rapska slastica, dok je Velebit Uprising prisjećanje na atmosferu Senja i Nehajske tvrđave. Elegy From Imotski odražava viđenje i raspoloženje Dalmatinske zagore, dok Klek’s Witches priča o oživljavanju dvjesto metara visoka okamenjenoga diva ponad grada Ogulina. Na kraju je tema koja ponovno seže na more, sjeverni dio otoka Dugi rat, i posvećena je potonulom brodu i tamošnjim roniocima, za koje svi misle da su pljačkaši podvodnih arheoloških nalaza. Ako ovaj disk možda i ne služi svima za svakodnevno slušanje, on je svakako jedan od zapaženih dokumenata suvremenoga hrvatskog jazza.

Mladen MAZUR

Vijenac 650

650 - 31. siječnja 2019. | Arhiva

Klikni za povratak