Vijenac 649

Glazba

Dan i godina Dvorane Lisinski

Europska glazbena palača

Miljenko Jelača

Iako su od Dana KD Lisinski prošla tri tjedna, pišemo o tome i danas jer je ove godine donekle promijenjeno obilježavanje godišnjice. Zagrebačka palača glazbe svečano je otvorena, nakon godinâ izgradnje, 29. prosinca 1973. Potom je 29. prosinca, priredbama osmišljena sadržaja, taj dan obilježavan kao Dan Dvorane prigodnim koncertima koji su posljednjih godina imali i programe povezane s pojedinim velikim glazbenim nacijama.

Kako se ove godine navršava 45 godina od otvaranja, odnosno približava se pedeseta obljetnica, pripremaju se neka značajnija dotjerivanja i uređenja koja će dvoranu učiniti zaista europskom glazbenom palačom, kako je to na posebnom skupu s novinarima 19. prosinca najavio ravnatelj Dražen Siriščević. Nastup na Dan dvorane postao je mnogima privlačan pa je mogućih priredbi bilo i više no što ih može podnijeti jedan dan. Tomu valja dodati da je 2019. dvjestota obljetnica rođenja Vatroslava Lisinskog, pa je u okvire Dana ušlo i nekoliko pojedinosti o Lisinskom.


Ovogodišnji Dan Dvorane obilježen je trima glazbenim večerima / Snimio Tugomir Hrabrić

Kao prvu svečanost Dražen Siriščević najavio je suvremeno notno izdanje prve hrvatske opere Ljubav i zloba iz 1846, 172 godine od praizvedbe, a i u povodu 200. obljetnice rođenja Lisinskog.

„Vatroslav Lisinski je nakon 172 godine dobio tiskanu partituru svoje, a prve hrvatske, opere. Rođen 1819, operu je napisao 1846, tada slavljen od svih, a onda vrlo brzo od svih zaboravljen. Nije mogao dobiti pristojno zaposlenje, nisu mu tiskana djela; skladao je još jednu operu, Porin, ne doživjevši da je vidi na pozornici. Na spomen svojega djela od svoga naroda čekao je 120 godina, a taj spomen je na neki način i ova dvorana, koja nosi njegovo ime“, rekao je Siriščević. Za to notno izdanje, kao što je prije šest godina bilo s njegovom operom Porin, posebno je zaslužan mo. Mladen Tarbuk, koji je pripremio notni zapis za tiskanje očistivši ga od svih rukom pisanih bilježaka onih koji su u nedostatku čiste, tiskane, partiture upisivali svoj „korekcije“ i o tome otvoreno govorio u prigodnom susretu s novinarima.

Ovogodišnji Dan Dvorane imao je zapravo tri glazbene večeri. Najprije je 28. prosinca 2018 pijanistički recital svirao Aljoša Jurinić. Izveo je Mélancolie Blagoja Berse, potom Schumannovu Fantaziju u C-duru, op. 17, a u drugom dijelu Chopinovih 12 etida, op.25. Na sam Dan, 29. prosinca, Simfonijski orkestar i Zbor HRT-a te Akademski zbor Ivana Gorana Kovačića sa zborovođom Lukom Vukšićem pratili su istaknutije soliste – Valentinu Fijačko Kobić, Ivanu Srbljan, Tomislava Mužeka, Lucijana Batinića i Pavla Mašića te mlađe – violončelisticu Laticu Anić, pijaniste Evu Goretu i Lovru Marušića, udaraljkaša Filipa Merčepa i gitarista Lovru Peretića u programu Glazbe svijeta, a kako je Zagrebačkoj filharmoniji Lisinski stalna koncertna dvorana, tomu valja dodati i Filharmonijski bal 30. prosinca, kojim je ravnao Ivan Hut, a pjevali su sopranistica Ilijana Korać Teklić i bariton Leon Košavić uz djevojački zbor Zvjezdice.

Vijenac 649

649 - 17. siječnja 2019. | Arhiva

Klikni za povratak