Vijenac 646

Glazba

Uz koncert Diane Haller i Filipa Faka u HGZ-u, 29. studenoga

Vrhunska umjetnička večer

Ivana Jurenec

U organizaciji Hrvatskoga društva glazbenih umjetnika jedinstven glazbeni događaj priredili su 29. studenoga mezzosopranistica Diana Haller i pijanist Filip Fak, i to svojevrsni presjek njemačke solo pjesme, kojima su pridružili i dio hrvatskoga doprinosa toj vokalnoj formi.

Odazivom publike moglo se naslutiti da je Diana Haller poznatija u svijetu nego u Hrvatskoj, gdje publika još nije spoznala njezino umjetničko značenje, unatoč nagradama i priznanjima struke. Mlada pjevačica impozantne karijere nakon mature u rodnoj Rijeci školovala se u Trstu i Londonu, a poslijediplomski studij opere i Lieda završila je kod Dunje Vejzović u Stuttgartu. Nastupala je na pozornicama poznatih opernih kuća (milanska Scala i Stuttgartska opera, gdje je već godinama u stalnom angažmanu), ali i njujorške Metropolitan opere. Iako je težište njezina rada na operi baroka, klasicizma i ponajviše romantizma, koncertom u Hrvatskom glazbenom zavodu pokazala je svu puninu umjetničke interpretacije.


Diane Haller i pijanist Filip Fak / Snimio Tugomir Hrabrić

Solo pjesma kao forma intimnoga komornog muziciranja  od pjevača iziskuje mnogo kontrole tona i daha, umijeće stilski vjerne izvedbe i pomno međusobno osluškivanje pjevača i pijanista. Sve su te kvalitete krasile izvedbu Diane Haller i Filipa Faka, koji su koncert počeli četirima pjesmama Franza Schuberta (Lied des Orpheus, als er in die Hölle ging; Am See, Der Zwerg i Auflösung), a nastavili ciklusom Lieder eines fahrenden Gesellen, koje je Gustav Mahler na vlastiti tekstualni predložak uglazbio 1885, a poslije i orkestrirao.  

Diana Haller pokazala je da posjeduje snažan glas, odličnu tehničku spremu, intonativnu sigurnost i neupitnu muzikalnost. S lakoćom je prelazila iz dubljih registara u one više, zadržavajući pritom vokalni intenzitet. Karakter je prilagođavala kako bi podcrtala značenje teksta, a fraziranjem i bojom pokazala je da poznaje i zna slušateljima prenijeti odrednice stvaralačkoga jezika pojedinih skladatelja. Nakon uspješna prvog dijela u drugom su dijelu večeri pjevačica i pijanist slušateljima predstavili pet pjesama iz ciklusa Mletačke elegije Ivana pl. Zajca, u povijesti hrvatske popijevke jednog od prvih ciklusa koji objedinjuje skladbe nastale na tekst jednog autora (Rikard Katalinić-Jeretov), a koje govore o jednoj temi (Venecija). Hallerova je interpretacijom naglasila dramatizaciju, koja je bila uvod u zadnji dio koncerta. U svom kasnijem stvaralaštvu  Hugo Wolf skladao je četrdesetak duhovnih i svjetovnih pjesama okupljenih u Španjolsku pjesmaricu. Njih šest umjetnici su izveli naglasivši sve bogatstvo harmonijskog i melodijskog izraza te finih dinamičkih nijansiranja. Valja napomenuti da je velik doprinos izvrsnosti koncerta dao Filip Fak, ugledni suradnik pjevača i odnedavno docent na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji. Izvedeni program od klavira nije zahtijevao pratnju, već ravnopravni odnos s vokalnom dionicom.

Pjevačica i pijanist ostvarili su visoku razinu usklađenosti i iskreno proživljavali glazbu. Pokazali su velik talent i umjetničku zrelost, a kvalitetu izvedbe publika je nagradila ovacijama. Na njih su interpreti odgovorili dvama dodacima. Diana Haller prvo je glumački popratila izvedbu Rossinijeve vrckave Canzonette spagnuole, što je dio njezina standardnog repertoara, kako sama kaže. Za drugi dodatak Diana Haller i Filip Fak proživljeno su interpretirali Von ewiger Liebe Johannesa Brahmsa, zaokruživši time vrhunsku umjetničku večer.

Vijenac 646

646 - 6. prosinca 2018. | Arhiva

Klikni za povratak