Vijenac 646

Glazba

Jazz ad libitum

Jazz u Zadru

Mladen Mazur

Nakon tekstova o jazzu i festivalima u našim gradovima, nakon Koprivnice, Opatije, Čakovca, Rijeke, Siska, stižemo i do Zadra i tamošnje jazz-scene kojoj je zajedničko s ostalima programsko zaziranje od tradicionalnoga jazza.

Okosnicu jazza u Zadru čine bas-gitarist Renato Švorinić (Zadar, 1965) i bubnjar Jadran Dučić Čićo (Split, 1961). Švorinić je istovremeno direktor zadarskoga Narodnog kazališta, gdje je ove godine održan, četvrti po redu, Festival jazza. Ta su dvojica agilnih glazbenika, koji stilski pristižu iz sfere rocka, osnovala 1993. sastav Black Coffee, koji se može pohvaliti brojnim domaćim i međunarodnim nastupima i velikim brojem dosad izdanih kompaktnih diskova, od kojih je prvi svjetlo dana ugledao još 1996. pod naslovom Crno-bijeli svijet.


Martina Thomas i Renato Švorinić

Renato Švorinić završio je Glazbenu školu Blagoja Berse u Zadru, a 1991. diplomirao je u Splitu na Ekonomskom fakultetu. Kao član ritam-sekcija svirao je i s nekim od vodećih hrvatskih džezista. Bubnjar Jadran Dučić Čićo za jazz-rock počeo se zanimati u kasnim sedamdesetim godinama prošloga stoljeća pod utjecajem Johna McLaughlina i Billyja Cobhama, a nastupao je dosad, kao i Švorinić, i s nekim našim vodećim interpretima jazza, Boškom Petrovićem, Zdenkom Kovačiček, Sašom Nestorovićem, Domagojem Ralašićem, Nevenom Frangešom, Mirom Kadoićem i drugima. Švorinić je na dosad izdanih dvanaest albuma glazbenik izvođač, aranžer i producent. Na brojnim su od tih diskova snimljenih za zagrebački Croatia Records i talijansku etiketu Caligola Records, za koje su im dodijeljene tri domaće nagrade Porin, uz sastav Black Coffee snimali i neki strani solisti, primjerice bandeonist Daniele Di Bonaventura i pijanist Nico Menci iz Italije, vokalisti Miles Griffith iz Sjedinjenih Država, pijanist i pjevač iz Velike Britanije Georgie Fame te brojni glazbenici iz Brazila, primjerice Nelson Latif, Carlinhos Antunes, Marcelo Godoy, Vincent Bidal te Carlos i Catia Werneck. U njihovim se interpretativnim i programskim shvaćanjima osjeća snažna poveznica rocka, popa i jazza, pa se ovom prigodom moramo prisjetiti neočekivanoga pokušaja zadarskog pop- i rock-pjevača Davora Pekote iz 2014. i programa nazvana Tribute to Swing, posvećena jazzu nekih velikana swinga, koji je brzo bio zaboravljen. Stilsku poveznicu Švorinića i Dučića možemo bez daljega svrstati u kategoriju u glazbenom svijetu nazvanu fusion jazz. Vrijedi se ovdje prisjetiti i 17. siječnja 2014, kada su Švorinić i Dučić uz pomoć jazz-pijanista Ivana Ivića i zanimljive atraktivne pjevačice dobrih glasovnih mogućnosti iz New Yorka Martine Thomas, nastupili na koncertu u maloj dvorani Vatroslav Lisinski u Zagrebu s programom koji je također potvrdio spomenute stilske naznake njihova sastava. Njima se pijanist Ivan Ivić (Zadar, 1956) morao izvedbeno prilagoditi, a sjećamo ga se kao mlada nadarena jazz-pijanista i skladatelja, koji je počeo svirati još 1978. u zagrebačvkom kvartetu Jazz Dialogue, da bi potom nastavio u sastavu Jazz Friends zajedno s tenor-saksofonistom Dragom Jakovčevićem, danas profesorom Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Nakon odlaska bivšega pijanista iz sastava Black Coffee, Ivić ga 2009. mijenja svirajući klasični i električni glasovir.

Renato Švorinić na basu, Jadran Dučić Čićo na bubnjevima, pijanist Ivan Ivić, bandenoist Daniele Bonaventura te atraktivna vokalistica Martine Thomas predstavili su se na zadnjem disku sastava Black Coffee nazvanu Black Coffee – Yo Yo, izvevši vrlo korektno nešto slabije poznat repertoar sastavljen od jedanaest skladbi u rasponu od onih zabavnoglazbene provenijencije do poznate swing-teme Bobbyja Hebba Sunny.

Budući da se sav jazz u Zadru vrti ponajviše oko Renata Švorinića i Jadrana Dučića, očekujemo da će i njihovi budući glazbeni radovi, a time naravno i njihova sastava Black Coffee, ostati izvedbeno u sferi fuzijske glazbe i primjerena repertoara.

Vijenac 646

646 - 6. prosinca 2018. | Arhiva

Klikni za povratak