Vijenac 646

Glazba, Matica hrvatska

Mladi glazbenici u MH

Izvrstan nastup osječkih studenata

Tomislav Bužić

Posljednja tri koncerta ciklusa Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj 2018. posvećena su komornim sastavima. Na prvom od njih nastupili su studenti Akademije za umjetnost i kulturu iz Osijeku. Riječ je o novoosnovanoj ustanovi nastaloj spajanjem Umjetničke akademije i Odjela za kulturologiju, a sve u sastavu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Već prije je osječka Umjetnička akademija proširila ponudu studija glazbe pa smo tako dobili prvi visokoobrazovni studij tambure u Hrvatskoj te još jednu ustanovu za studij gitare, kompozicije i teorije glazbe. Ovom prigodom predstavili su se upravo komorni sastavi tambura i gitara, možda baš zbog dobre prilike za predstavljanje novoponuđenih studijskih programa, ali vjerojatno je i produkcija odigrala svoju ulogu budući da ciklus Mladi glazbenici ima plemeniti zadatak predstavljanja svih instrumenata, a posebno onih kojima unutar uobičajene koncertne kulture dajemo premalo prostora. Studente su pripremili naš najuspješniji gitaristički pedagog Xhevdet Sahatxhija i klaviristica Mia Elezović.


Tihomir Damjanović, Kristina Hegeduš, Darko Čuvidić  / Snimio Mirko Cvjetko

Na programu su bile tri obrade cikličkih djela poznatih skladatelja te originalna skladba mladog osječkog studenta kompozicije Tihomira Ranogajca. Grimizni svirači za bisernicu, brač i glasovir također su obrada ranijega Ranogajčeva djela za tamburaški orkestar i soliste, a riječ je o skladbi koja je nerazdvojni dio tipičnoga repertoara nastala za tamburaške festivale. Tihomir Damjanović (bisernica), Darko Čuvidić (brač) i Kristina Hegeduš (glasovir) s punom su predanošću pristupili izvedbi i ostvarili izvrstan kontrast boja. I ostala dva tamburaška sastava na najbolji mogući način prikazala su kako se tambura kao tradicijski instrument može lako nositi s klasičnim skladateljskim slogom. Mario Zbiljski (bisernica), Ivan Karadža (brač)
Aleksandar Gašparović (tamburaško čelo) i Marija Pušić (glasovir) izveli su obradu Mahlerova Klavirskog kvinteta u a-molu, dok su Antun Adžić (bisernica), Ivan Karadža (brač), Saša Botički (brač), Tomislav Galić (brač) i Petar Varga (tamburaško čelo/berda) izveli obradu Marožečkih plesova (Marosszéki táncok) mađarskog skladatelja Zoltána Kodálya.

Obrada Mahlerova kvinteta dostojanstveno je zazvučala, odavši tako posebnu hrvatsku počast velikom austrijskom majstoru. Finoća tona nije obilježila samo izvedbu Mahlera, gitaristički duo u sastavu Antonio Kolovrat i Antonio Knezović na jednako je kvalitetan način pristupio obradi triju stavaka iz Debussyjeve suite za klavir Dječji kutić (Le coin des enfants). Posebno je fascinantna bila obrada zadnjeg stavka, poznata pod naslovom Golliwogg’s Cakewalk, koji često možemo čuti u najrazličitijim obradama, no ovo je bio jedan od rijetkih slučajeva izvedbe na gitarama.

Vijenac 646

646 - 6. prosinca 2018. | Arhiva

Klikni za povratak