Vijenac 644

Glazba, Matica hrvatska

Uz koncert Maxa Godinića u ciklusu Mladi glazbenici MH, 15. listopada

Sav sjaj klarineta

Tomislav Bužić

Na posljednjem koncertu ovogodišnjega ciklusa Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj nastupio je Max Godinić, učenik trećeg razreda srednje Umjetničke škole Franje Lučića u Velikoj Gorici u klasi Marka Zavišića. Glazbeno obrazovanje započeo je u Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog i Glazbenoj školi Pavla Markovca, gdje je kao odličan učenik i perspektivan mladi klarinetist ostvario niz zapaženih nastupa te se usavršavao kod najistaknutijih klarinetista današnjice. Dobitnik je brojnih priznanja i nagrada na nacionalnim i međunarodnim natjecanjima, među kojima se ističu 1. nagrada državnog natjecanja HDGPP-a, 1. nagrada međunarodnog natjecanja Varaždin Woodwind & Brass 2015. te 1. nagrada međunarodnog natjecanja Bistrički zvukolik uključujući nagradu Hrvatskog društva skladatelja za najbolju izvedbu djela hrvatskog autora 2017. Bio je sudionik hrvatskog izbora za Euroviziju mladih glazbenika 2018. te dobitnik Oskara znanja za izvrsne rezultate 2014.


Max Godinić / Snimio Mirko Cvjetko

Za koncert u Matici Max Godinić odabrao je sveobuhvatni program u rasponu od Weberova često izvođena Concertina u Es-duru, preko Schumanna i Debussyja, sve do suvremenih ostvarenja Anđelka Klobučara i Ante Grgina, čijim je djelima za klarinet solo koncert i započeo. Klobučarev Monolog mirna je skladba, puna delikatnih boja, što traži od izvođača potpunu smirenost i opreznost. Godinić nam je izborom upravo te skladbe kao prve pokazao da su mu izlasci pred publiku postali dio svakodnevice. S druge strane, izvedba Grginova Capriccia br. 1 pokazala nam je svu tehničku spretnost mladoga glazbenika, jer je riječ o djelu tipičnu za skladatelja koji je ujedno vrhunski svirač instrumenta za koji piše. Schumannov Fantasiestücke, op. 73, suprotno tomu, zvuči podjednako uvjerljivo u preradbi za violinu ili violončelo uz pratnju klavira, bez obzira što je izvorno zamišljen za klarinet i klavir.

Ta problematika došla je do izražaja i u izvedbi Godinića i Krešimira Starčevića, koji se pridružio kao korepetitor, jer se u pojedinim trenucima činilo kako je skladba zapisana za klavir uz pratnju solista. Posljednje dvije skladbe na programu, Première rhapsodie Claudea Debussyja i Weberov Concertino, na najbolji su način privele koncert kraju. Jednostavnost povezana s virtuoznošću u Concertinu i nenadmašivo Debussyjevo poznavanje prirode klarineta zvukovno su pružili nesvakidašnje bogato iskustvo. Vidjelo se i u Godinićevu pristupu kako mu te dvije skladbe posebno leže te da istinski uživa u svirci, što se bez ostatka prenijelo na zadovoljne slušatelje, koji su pljeskom izmamili bis.

Vijenac 644

644 - 8. studenoga 2018. | Arhiva

Klikni za povratak