Vijenac 641

Glazba

Post festum: 9. MAG festival, Split, 30. kolovoza–9. rujna

Uvijek na visokoj razini

Tatjana Alajbeg

I deveti MAG festival potvrdio je visoku umjetničku vrijednost kontinuiteta djelovanja udruge mladih akademskih glazbenika koja je, od utemeljenja 2010, najvažniji pokretač splitskoga glazbenog života. Od najavljenih pet koncerata otpao je jedan (zbog bolesti – nastup trija Lur u splitskoj katedrali), ali udruga MAG uvrstit će ga u svoj sezonski ciklus.

Festival je otvorio izvrstan Kvartet saksofona Mobilis u sastavu Michael Krenn, Janez Uršej, Yukiko Iwata i Goran Jurković. Četvero studenata bečkih visokih učilišta od 2009. udružuje svoje kreativne snage. Njihov je nastup darovao glazbenu šetnju stilovima i razdobljima u prilagođenim ili izvornim skladbama za taj ansambl. Posebno su oduševili s vrlo dosjetljivih Nekoliko minijatura za kvartet saksofona Splićanina Gordana Tudora te glasovitim Adagiom Samuela Barbera, čija je punina zasjala u novome ruhu.


Sa završnog koncerta Zagrebačkog kvarteta  / Snimio Zoran Baković

Drugi je koncert priredio ansambl MAG predstavljanjem manje znanih, a iznimno vrijednih komornih djela Bohuslava Martinua i Ernöa Dohnányija. Violinisti Petromila Marica Jakas, Luka Jadrić i Marica Vilibić, violist Stipe Marinić, violončelistica Mia Grubišić, pijanist Ivan Batoš, oboistica Iva Ledenko, klarinetist Jaroslav Sadovy, hornist Frano Barović i udaraljkaš (mali bubanj) Renato Palatinuš ostvarili su najzreliji nastup domaćeg ansambla na dosadašnjim festivalima. Čestitke zaslužuje izbor programa i njegova iznimno dojmljiva izvedba. Tri Martinuova komorna naslova podarila su vrlo skladno i nadahnuto muziciranje, a osobito je plijenio klarinetski i čelistički pjev. Vrhunac večeri dosegnut je prelijepim Dohnányijevim Sekstetom za glasovir, violinu, violu i violončelo u C-duru, op. 37 sa sjajnim prinosom Ivana Batoša.

Triju Slavenski pripada najviši doseg festivala: David Horvatić, klarinet, Zita Varga, violončelo, i Nadia Varga Modrić, glasovir, osobitom su profinjenošću izričaja ispunili srca slušatelja. Beethovenov Trio u B-duru, op.11, prožet izrazitim smislom za klasični stil, otkrio je intenzivno umjetničko srastanje troje mladih glazbenika kakvo krasi svjetske komorne ansamble. S posebnim je žarom osvijetljeno Pet krokija Ivana Josipa Skendera posvećenih baš tome triju. Brahmsov Trio u a-molu, op. 114 zaista ćemo pamtiti! Imponirajuća predanost bogatom romantičnom izričaju, raspjevani melodijski lukovi, međusobno prožimanje i nadahnjivanje u svakome su trenutku svjedočili duboko poštovanje uzvišene glazbe, ali i mladenačku radost združena muziciranja.

Završna večer pripala je Zagrebačkom kvartetu, hrvatskom komornom ansamblu utemeljenu davne 1919. Danas djeluje u sastavu Martin Krpan, prva violina, Davor Philips, druga violina, Hrvoje Philips, viola i Martin Jordan, violončelo. Koncert su ispunili klasičnim i impresionističkim repertoarom, a hrvatsko su stvaralaštvo predstavili vrlo dojmljivom izvedbom Četiriju minijatura Adalberta Markovića. Najljepši prinos ostvarili su majstorskom izvedbom Ravelova Gudačkog kvarteta u F-duru – pet bogatih stavaka obojila je osobita ljepota i radost izvedbe, a posebno je nadahnuto darovan drugi stavak.

Tako je uspješno priveden kraju još jedan MAG-ov međunarodni festival komorne glazbe u gotičkoj dvorani Muzeja grada Splita pred brojnim slušateljstvom. Ljepote vrijednih koncerata duboko smo pohranili u sebi s vjerom i nadom da će sljedeći jubilarni biti kruna zdušnog i kreativnog djelovanja magovaca.

Vijenac 641

641 - 27. rujna 2018. | Arhiva

Klikni za povratak