Vijenac 641

Glazba

48. varaždinske barokne večeri, 21. rujna–3. listopada 2018.

Japanski glazbenici osvojili Varaždin

Zdenka Weber

Ove godine, u 48. godini Varaždinskih baroknih večeri, država je partner Japan, čije veleposlanstvo u Zagrebu, na čelu s osobito agilnim veleposlanikom Keijijem Takiguchijem, obilježava 25. obljetnicu diplomatskih odnosa s Hrvatskom

Prepoznavši prije više godina mogućnosti koje Republici Hrvatskoj pruža suradnja s diplomatskim predstavništvima država koje u Zagrebu imaju sjedišta i zainteresirani su za kulturnu suradnju s hrvatskim institucijama pokrenuli su organizatori Varaždinskih baroknih večeri (VBV) na čelu s ravnateljem Davorom Bobićem i direktorom Koncertnog ureda Raymondom Rojnikom projekt održavanja godišnjih svečanosti barokne glazbe i povezivanja s državama partnerima. Ove godine, u 48. godini festivala, država je partner Japan, čije veleposlanstvo u Zagrebu, na čelu s osobito agilnim veleposlanikom Keijijem Takiguchijem, obilježava 25. obljetnicu diplomatskih odnosa s Hrvatskom. Iz govora veleposlanika na svečanom otvaranju 48. VBV-a u varaždinskoj katedrali 21. rujna svjedočimo o velikoj naklonosti prema varaždinskom festivalu i njegovoj iskrenoj želji da hrvatskoj javnosti predstavi japanske glazbenike specijalizirane za povijesno osviješteno interpretiranje djela barokne stilske usmjerenosti koja su svijetu ostavili velikani europske glazbe.


S koncerta otvaranja 48. vraždinskih baroknih večeri / Snimio Siniša Sović

Kako je HTV prenosio svečano otvaranje, prvi su koncert mogli pratiti gledatelji diljem Hrvatske. Publici su se pozdravnim govorima obratili varaždinski gradonačelnik Ivan Čehok, župan Varaždinske županije Radimir Čačić, ministrica kulture RH Nina Obuljen Koržinek i savjetnica Predsjednice RH za društvene djelatnosti i mlade Renata Margaretić-Urlić uz spomenutog japanskog veleposlanika. Svi govori nastojali su istaknuti vrijednosti kulturne i međudržavne suradnje, a vrlo ugodno zazvučao je navod predsjedničine predstavnice o poznatosti varaždinskog festivala na međunarodnoj razini, dok je posebni dojam nadahnutim govorom izazvao japanski veleposlanik, iskazujući svoj ponos zbog mogućnosti da je Japan uključen u suradnju s tako uglednim festivalom.

Nakon hrvatske himne koju je otpjevao varaždinski Chorus Angelicus pod ravnanjem Anđelka Igreca, na programu je bila opsežna instrumentalna Telemannova Tafelmusik, vol. 2, Suita u D-duru, TWV:55:D1 i Vivaldijeva antologijska vokalno-instrumentalna Gloria u D-duru, RV 589. U znaku hrvatsko-japanske suradnje okupljeni su i interpreti, Hrvatski barokni ansambl s koncertnom majstoricom Laurom Vadjon, solisti japanskog Orchestra Libera Classica i njihovi sunarodnjaci okupljeni u vokalnom ansamblu La Fontaverde te zbor Chorus Angelicus, a sve pod ravnanjem dirigenta Hidemija Suzukija. U izvedbama se u cijelosti moglo uživati i publika je pljeskala dugo i zdušno, iako zbog kritičarske dosljednosti nije moguće zanemariti sudjelovanje ponešto neusklađena trubača Takayuka Kiryua, kojemu se s ponekim nepreciznostima pridružio i oboist Stjepan Nodilo.

Nakon koncerta slijedio je program u vanjskim prostorima, uz bubnjare Kiyo Kito Taiko, smještene na gradskom Korzu i violinista Antuna Stašića & maestro ansambl ispred Staroga grada, koji su u živoj korelaciji spajali Vivaldijeve motive sa zvucima električnih gitara u rokerskim aranžmanima te već tradicionalni vatromet.

Drugi dan festivala, 22. rujna, bio je u znaku japanskih glazbenika. U dvorcu Trakošćanu na jutarnjem je koncertu virtuoznim muziciranjem zadivio jedan od pionira izvođačke prakse barokne glazbe u Japanu gambist Hidemi Suzuki, koji je s članovima Orchestra Libera Classica izvodio djela Corellija i Vivaldija. Slušati Vivaldijev Koncert za violončelo u a-molu, RV 418 u tako usavršenoj interpretaciji u kojoj umjetnik, svirajući napamet, ponire u glazbu iskreno i srčano, izvodeći svaku dinamičku nijansu i svaki ukras bravurom, a članovi pratećega komornog orkestra sviraju tehnički sigurno i predano, bio je vrhunski užitak.

Večernji pak nastup ansambla La Fontaverde, seksteta odličnih pjevača s članovima Orchestra Libera Classica u Uršulinskoj crkvi pamtit će se kao jedinstven doživljaj izvođenja emocionalno pregnantnih, tehnički zahtjevnih i skladateljski ingenioznih Monteverdijevih madrigala. Iako je savladati majstorska djela talijanske renesanse i ranog baroka sa svim nijansama njihovih zakučastih harmonijskih odvažnosti i iskaza uzvišene osjećajnosti nedvojbeno izazovna zadaća, japanski su je odlični pjevači i instrumentalisti u dikciji i u izražajnosti te tehničkoj bravuri položili na uvjerljiv način.

Vijenac 641

641 - 27. rujna 2018. | Arhiva

Klikni za povratak