Vijenac 629

Glazba

Za kraj sezone Lisinski Arioso: Yusif Eyvazov  i Maria Guleghina, 10. travnja

Dvije velike operne zvijezde

Davor Schopf

U vrijeme tiskanja ovoga broja Vijenca u Zagrebu je, 10. travnja navečer, održan posljednji koncert iz ciklusa Lisinski Arioso, s dvije velike zvijezde današnje operne reprodukcije, tenorom Yusifom Eyvazovom i sopranisticom Mariom Guleghinom. Osvrt na taj koncert objavit ćemo u sljedećem, 630. broju Vijenca.

Iako ove sezone Lisinski Arioso ima samo tri koncerta, omogućio je i našoj publici da bude dijelom opernoga glamura jer pjevači, poput Željka Lučića, Sonje Jončeve, Marine Rebeke i drugih s prethodnih koncerata, redovito pjevaju u svjetskim opernim kućama, što se svake subote može čuti na Trećem programu HR-a, u emisiji Opera na Trećem.

Doduše, koncert Yusifa Eyvazova bio je nedavno u dva navrata otkazan, ali je relativno brzo ostvaren, uz pratnju Orkestra HNK-a Ivana pl. Zajca, pod ravnanjem talijanskoga dirigenta Marca Boemija. Prvi put Eyvazovu je iskrsnulo nekoliko predstava Don Carlosa u moskovskom Boljšoj teatru, što nije poremetilo njegov, s oduševljenjem popraćen, nastup u Rijeci dva dana prije drugoga zagrebačkog otkazanoga koncerta. Riječki se program, zbog sudjelovanja širega kruga pjevača, razlikovao od zagrebačkog.


Yusif Eyvazov


Maria Guleghina

Yusifa Eyvazova ponekad nazivaju gospodinom Netrebkom, aludirajući na njegov brak sa slavnom ruskom sopranisticom Annom (koja je na riječkom koncertu bila u gledalištu), iako se on afirmirao prije njihove umjetničke suradnje, koja je počela 2014. Rođen u Alžiru, odrastao je u Azerbajdžanu, kojega je počasni umjetnik. Školovao se u Italiji, kod Franca Corellija i Ghene Dimitrove, a karijeru je počeo u Boljšoj teatru. Ubrzo je osvojio ugledne operne kuće tumačenjem spinto-uloga talijanskoga repertoara, Verdija, Puccinija i verizma, čega je vrhunac bilo nedavno otvaranje nove sezone milanske Scale, s naslovnom ulogom Giordanova Andree Chéniera i s partnericom Annom Netrebko.

Ukrajinsko-ruska sopranistica Maria Guleghina smatra se najvećim dramskim sopranom s koloraturom njezina naraštaja. Karijera joj traje više od tri desetljeća, sa stalnim nastupima u Scali i Metropolitanu. Dovoljno je spomenuti njezine naslovne uloge: Aidu, Manon Lescaut, Normu, Fedoru, Adrianu Lecouvreur, Traviatu, Toscu i Turandot, uz niz drugih, osobito brojnih u Verdijevim operama.

Maria Guleghina pojavila se u Rijeci nenadano, kao posebna gošća, pa njezin i nastup Yusifa Eyvazova u Zagrebu potvrđuje staru poslovicu sve je dobro što se dobro ­svrši.

Vijenac 629

629 - 12. travnja 2018. | Arhiva

Klikni za povratak