Vijenac 629

Glazba

G. VERDI, OTELLO, DIR. V. MATVEJEFF, RED. M. BLAŽEVIĆ, GOSTOVANJE HNK-a IVANA PL. ZAJCA U HNK-u ZAGREB

Dragocjene veze

Davor Schopf

Opera Hrvatskoga narodnog kazališta Ivana pl. Zajca iz Rijeke najredovitija je gošća HNK-a u Zagrebu. U posljednjih desetak godina gostovala je s Okretajem zavrtnja, Moći sudbine, Toscom i Giocondom. Splitska opera gostovala je posljednji put u Zagrebu 2005. s Luisom Miller, a Osječka opera 2002. s Carmen.

Gostovanje Riječke opere, s Verdijevim Otellom, 28. ožujka, ponovno je pokazalo koliko su međusobna gostovanja hrvatskih opernih ansambala potrebna radi upotpunjavanja repertoara i radi upoznavanja šire publike s kvalitetom drugih ansambala. Zagrebačka publika mogla se, praćenjem navedenih predstava u duljem razdoblju, uvjeriti u sustavnu kvalitetu Riječke opere, koja jamči dostojno predstavljanje operne umjetnosti u projektu Europske prijestolnice kulture 2020, s nezaobilaznom željom i nužnošću da se u sklopu te manifestacije predstavi što više hrvatskih i Zajčevih opera, da riječko kazalište opravda ime koje ponosno nosi.


Giorgio Surian kao Jago i Luis Chapa kao Otello
Snimio Dražen Šokčević

Predstava Otella, izvedena pod ravnanjem Villea Matvejeffa, u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića (scenografi i svjetlo Dalibor Fugošić i Alan Vukelić, kostimografkinja Sandra Dekanić, scenski pokret i koreografija Selma Banich), oduševila je i ponovili su se najbolji dojmovi s premijere, objavljeni u Vijencu br. 598 od 2. veljače 2017. Otello je uvod u ambiciozan projekt Trilogije Verdi–Shakespeare, do kraja ove sezone, Verdijevih opera nastalih prema Shakespeareovim dramama. Otella, Macbetha (premijera je zakazana za 14. travnja) i Falstaffa (premijera već 7. svibnja) ništa formalno ne povezuje, no, u slučaju Riječke opere, povezat će ih kreativna umjetnička ličnost nacionalnog prvaka, bas-baritona Giorgia Suriana.

Rijetko se kada, kod nas, u pravom trenutku iskoristi nečiji optimalni potencijal. Riječka opera, srećom, zna s kakvim snagama raspolaže u vlastitu neveliku solističkom ansamblu, koji će iznijeti zahtjevnu trilogiju uza svega dva nužna gosta, među tolikim brojem uloga. Jago Giorgia Suriana, koji uništava Otella, njegov svijet i sustav vrijednosti u koji vjeruje, antologijsko je ostvarenje. Znamo ga i kao odličnog Falstaffa iz Zagreba pa je teško ne očekivati novoga odličnog Macbetha, s novim glumačkim i karakternim prilagodbama, o pjevačkim da se i ne govori.

Naslovnu ulogu Otella ponovio je novopečeni metovac Luis Chapa (u ožujku je, kao Pinkerton, u Metu nastupio u dvije izvedbe Madame Butterfly), a Desdemonu Anamarija Knego. Emilia je bila Ivana Srbljan, Cassio Marko Fortunato, Roderigo Voljen Grbac, Lodovico Slavko Sekulić, Montano Luka Ortar.

Sudeći prema Otellu, Trilogiju Verdi–Shakespeare vrijedilo bi vidjeti i u Zagrebu.

Vijenac 629

629 - 12. travnja 2018. | Arhiva

Klikni za povratak