Vijenac 628

Zbivanja

Konferencija Uz obilježavanje desetogodišnjice hrvatskoga sudjelovanja u Potprogramu MEDIA

Snažne žene europskoga filma

Josip Grozdanić

Pod nazivom 10 godina MEDIA i Hrvatska, u zagrebačkom kinu Kaptol Boutique Cinema 23. ožujka obilježeno je prvo desetljeće djelovanja hrvatskog ureda Potprograma MEDIA, koji djeluje u sklopu Programa Kreativna Europa. Manifestacija na kojoj su se okupile ponajprije osobe profesionalno vezane uz sedmu umjetnost, ali i predstavnice i predstavnici medija, održana je pod neformalnim egidom okupljanja „snažnih žena europske audiovizualne industrije”.  

Uistinu, tijekom četiri diskusije u okviru kojih je održano pet panela, snažne žene hrvatskog i europskog filma dominirale su i na pozornici i među publikom, a zbog sudjelovanja predsjednice ženskog ogranka Europske pučke stranke i nekadašnje članice Europskog parlamenta Doris Pack te ministrice kulture Vlade Republike Hrvatske Nine Obuljen Koržinek manifestacija je zadobila i nenametljivu ali jasnu političku notu i težinu. Potprogram MEDIA bitan je segment djelovanja Programa Kreativna Europa, namijenjen je djelovanju i razvoju europske audiovizualne industrije, a osim pružanju financijske i u određenoj mjeri logističke potpore filmašima iz država članica EU namijenjen je i pronalaženju poslovnih partnera za realiziranje filmskih projekata te afirmiranju predstavnika pojedinih nacionalnih kinematografija. Kako je više puta istaknuto tijekom diskusija, sustavi unutar Potprograma MEDIA razvijaju i usavršavaju mrežu suradnje temeljno među nacionalnim kinematografijama unutar EU, a sam Potprogram je otvoren i za sufinanciranje i razvoj pojedinih projekata izvan EU za koje se procijeni da su zanimljivi i vrijedni, primjerice iz Makedonije, čiji je predstavnik također nazočio manifestaciji. Sve razvijenijim mehanizmima osiguravanja financijskih sredstava i omogućavanja bolje vidljivosti filmova produciranih od strane manjih tvrtki u državama EU, europskom filmu u cjelini pomaže se u prevladavanju teškoća u iznalaženju izvora financiranja, podjednako u segmentu produkcije kao i distribucije. Trenutno Potprogram MEDIA podupire produkciju i distribuciju oko tisuću europskih filmova godišnje, poglavito igrane i dokumentarne projekte, ali i dramske TV-serije te sadržaje koje se ocijeni zanimljivima u novim medijima i na novim medijskim platformama. U okrilju Potprograma MEDIA sufinanciraju se i radionice za edukaciju mladih filmskih djelatnika kao i već afirmiranih filmaša, te radionice za razvoj i usavršavanje novih tehnologija i platformi za prikazivanje audiovizualnih sadržaja.

 


S panela u zagrebačkom kinu Kaptol Boutique Cinema 23
Snimila Nina Đurđević

 

 

Potprogram pruža ponekad i presudnu pomoć u poslovanju i djelovanju novih filmskih i audiovizualnih kuća, kao svoju izuzetno važnu misiju ističe poticanje i promicanje kulturne raznolikosti i boljeg razumijevanja među različitim nacijama i kulturama, a trenutno u njemu sudjeluju 33 države. Osnaživanje europske audiovizualne industrije u cijelosti, uz uvažavanje europskog identiteta i nasljeđa u svoj njegovoj pluralnosti, kontinuirano povećavanje vidljivosti i optjecaja europskih filmova i u okvirima nacionalnih kinematografija i na razini čitave EU, te konstantno jačanje konkurentnosti svih segmenata europskog filma i pojedinačno i u cjelini, uz lakše financiranje i učinkovitiju promidžbu, ciljevi su i segmenti djelovanja Potprograma MEDIA.

O svemu navedenom, kao i o mnogim drugim problemima i detaljima koji su se izdvajali tijekom panel-diskusija, u dvorani br. 3 Kaptol Boutique Cinema u živim je, zanimljivim i informativnim razgovorima diskutiralo 25 sudionica panela očekivano snažno obilježenih i elaboriranjem i afirmiranjem djelovanja snažnih žena hrvatske i europske filmske industrije.

U prvom panel-razgovoru na temu važnosti pluralizma u europskom filmskom sektoru, osim o potrebi omogućavanja vidljivosti svih europskih filmova u svim europskim državama, zbog čega se filmovi iz i u Hrvatskoj zastupljenog programa LUX prevode na 24 jezika, razgovaralo se i o digitalnoj transformaciji industrije, novim tehnologijama i platformama, o strategijama privlačenja nove publike, osobito među mladima, o šteti koju uzrokuje filmska piraterija, o mijenjanju ekonomske strukture industrije uvjetovanom i nekim od navedenih čimbenika (nove tehnologije i platforme, piratstvo...) te o pokretanju Europske informacijske kampanje za borbu protiv piraterije, osobito među mladima, zaštitno lice koje je glasoviti njemački filmaš Wim Wenders. U drugoj diskusiji, kojom je kao i svima ostalima uvodnu riječ održala moderatorica Martina Petrović, voditeljica Ureda MEDIA Hrvatska, kao najvažnije teme izdvojile su se ravnopravnost svih manjina te spolna i rodna ravnopravnost. Nakon što se na trećem panelu prodiskutirala važnost Potprograma MEDIA, ponajviše u okviru festivala, programa edukacije i sajmova, pri čemu je naglasak stavljen na potrebi umrežavanja, dijeljenja i suradnje umjesto kompeticije, te na fondovima za razvoj projekata, u popodnevnim su se diskusijama, u kojima su sudjelovale i šefica Kinorame Ankica Jurić Tilić, redateljica Katarina Zrinka Matijević, ravnateljica Art-kina Croatia Slobodanka Mišković, direktorica u Bonobostudiju Vanja Andrijević te glumica Zrinka Cvitešić, sudionice posvetile više poslovnim temama kakve su programi razvoja i produkcije te kinoprikazivalaštva, prodaje i distribucije filmova u cilju ostvarenja što bolje vidljivosti europskog filma.

Vijenac 628

628 - 29. ožujka 2018. | Arhiva

Klikni za povratak