Vijenac 628

Glazba

UZ PRVI KONCERT 27. SVEČANOSTI PASIONSKE BAŠTINE 

Opjevana Kristova muka

Ivana Jurenec

 

 

 

Muka kao nepresušno nadahnuće kulture već je više od 25 godina tema Pasionske baštine. Ta manifestacija svake godine u doba najvećeg kršćanskog blagdana okuplja glazbenike, književnike, likovne umjetnike i znanstvenike koji stvaralačkim i interpretativnim radom doprinose slavlju Uskrsa. O tome svjedoče i impozantne brojke od više od 7000 izvođača te oko 100.000 domaćih i stranih posjetitelja, koji osim djela svjetske baštine mogu upoznati i hrvatska starija i novija umjetnička ostvarenja.  

Sve te odrednice bile su prisutne i na koncertu održanu prve večeri 27. Pasionske baštine 17. ožujka u crkvi Sv. Blaža. Ujedinjeni studenti Muzičke akademije i Katoličkog bogoslovnog fakulteta predvođeni skladateljem i dirigentom Zoranom Novačićem predstavili su program duhovnih djela koja su tekstovnim sadržajem prikladna cijelu godinu. Večer je počela jednim od stavaka iz Mozartova zadnjeg djela skladana za salzburšku katedralu 1780. – Vesperae solennes de confessore. Često izvođen i kao samostalna skladba Laudate Dominum lijepo je zazvučao u interpretaciji studentice solo pjevanja Josipe Bilić. Skladno joj je korespondirao izvrsno pripremljen Zbor Instituta za crkvenu glazbu Albe Vidaković (uvježbala Danijela Župančić), uz Komorni orkestar Muzičke akademije predvođen dirigentom Zoranom Novačićem. Slijedila je izvedba gotovo dva stoljeća zaboravljena djela Tantum ergo Antuna Sorkočevića. Solistička uloga bila je povjerena baritonu Florianu Taviću, koji je svijetlom (gotovo lirskom tenorskom) bojom i volumenom glasa te lijepo oblikovanim tonom pokazao velik potencijal. Uz odličan zbor i soliste u nekoliko su navrata tijekom večeri zasmetala ritamska i intonativna iskliznuća orkestra Muzičke akademije (gudački korpus pripremio je Jože Haluza, a puhače i udaraljke Žarko Perišić), no to ipak nije narušilo kvalitetu koncertne večeri u cjelini.  


S koncerta otvorenja u crkvi sv.Blaža / Snimio Vedran Metelko

Nakon tih dvaju kraćih djela na red je došla interpretacija opsežnog Magnificata, koji je skladatelj, dirigent i profesor na Muzičkoj akademiji Zoran Novačić skladao 2016. za dva ženska solistička glasa, mješoviti zbor i orkestar. Iako se stvaralačkim radom počeo baviti u kasnijoj dobi, autor je relativno opsežna opusa koji čine komorna djela za različite sastave, komična opera, solistički koncerti za razne instrumente te velik broj vokalno-instrumentalnih duhovnih skladbi te solo pjesama. U posljednjem djelu skladanu za veći vokalno-instrumentalni sastav Novačić je u dvanaest stavaka vrlo uspjelo orkestracijom, dinamikom i harmonijskim jezikom ostvario dramaturški rast, prateći značenje teksta. Dinamična izmjena izvođačkog aparata i skladateljskih zamisli te cjelokupni zvuk i atmosfera rezultirale su zanimljivim i pristupačnim djelom, što je svakako zasluga i interpreta. Osim odličnoga Mješovitog zbora ICG-a te solidnog orkestra Muzičke akademije valja istaknuti intonativno i vokalno sigurne solistice. Uz sopranisticu Dariju Auguštan nastupila je altistica Emilija Rukavina, kojoj idu posebne pohvale zbog kvalitete tona, izvrsne dikcije i stilski vjerne izvedbe.  

Programom, predstavljenim u studenom prošle godine na Festivalu hrvatske glazbe u Beču, studenti dvaju fakulteta ostvarili su uspješan nastup i uveli zagrebačku publiku i sve posjetitelje u događanja 27. svečanosti Pasionske baštine.  

Vijenac 628

628 - 29. ožujka 2018. | Arhiva

Klikni za povratak