Vijenac 626

Glazba

JAZZ AD LIBITUM

Vojkan Jocić u Varaždinu

Mladen Mazur

U varaždinskoj je Podrumskoj sceni Zvonimir Rogoz održan jazz-koncert kvarteta tenor- i sopran-saksofonista Vojkana Jocića iz Zagreba.

Vojkan Jocić jedan je od naših malobrojnih jazz-glazbenika s diplomom magistra glazbe visoke glazbene škole u Grazu. Nakon završene srednje glazbene škole u Varaždinu i mladenačkih iskustava s drugim instrumentima Jocić prelazi na saksofon, koji će u klasi profesora Petera Strauba 2000. i magistrirati. Nakon brojnih nastupa, od kojih vrijedi spomenuti i one u SAD-u, Vojkana Jocića iz Koprivnice, koji već i kao solist svira u saksofonskoj liniji Jazz orkestra HRT-a, slušali smo sada opet u malom sastavu i to na čelu vlastitog kvarteta u kojem se kao instrumentalist može potpuno izraziti. A to je i ostvario, predstavivši se kao superioran i inventivan instrumentalist zavidne tehnike koji do maksimuma i u najkompliciranijim trenucima izvođenja koristi sve mogućnosti instrumenta, izvrsno rastavlja harmonije i u najbržim tempima s tek pokojim izlaskom u sferu modalne improvizacije. I vrlo je zanimljivo, bez korištenja flažoleta, što bismo kod jazz-glazbenika takva tipa danas očekivali. Jocić na koncertima poput brojnih drugih interpreta jazza tog tipa ne ustraje na vlastitim skladbama, nego u razumnoj i optimalnoj mjeri u program uvrštava i jazz-standarde te neke skladbe drugih, pretežito američkih autora. To su bili poznati standardi East Of The Sun Brooksa Bowmana, sa solima gitare i bubnjeva i Without The Song Vincenta Youmansa u brzom tempu sa chase-korusima tenor-saksofona, gitare i bubnjeva izvevši ih na originalan i moderan način. Svirane su i neke teme drugih američkih jazz-autora, kao što su Sam Rivers, Victor Lewis i James Black, balada Beatrice pa Magnolia Triangle u 5/4 mjeri, Little Melonay i Blame It On My Youth sa zapaženim solom bubnjara Janka Novoselića. Jocić se odužio i stilu bebop svirajući sopran-saksofon, u efektnoj izvedbi skladbe Segment Charlieja Parkera, pozvavši mladog alt-saksofonista Mihu Gyoereka da mu se u toj „napadačkoj“ i tehnikom u brzom tempu karakterističnoj izvedbi pridruži uz ostalo i u nizovima chase-korusa. Koncert je Jocićev kvartet priveo kraju vrlo kvalitetnom izvedbom originala Jimmyja Heatha Ginger Red Boy.

 

 


Vojkan Jocić ima diplomu visoke glazbene škole u Grazu
Snimio Dinko Bažulić

 

 

Uz Jocića treba spomenuti i članove kvarteta, bez glasovira. Gitarist Ivan Kapec karakterističan je, diskretan i samozatajan glazbenik, koji je solo dionicama vrlo dobro parirao jednoj vrsti „napadačkog“ jazza. Nadareni mladi kontrabasist Luka Veselinović svirajući lijevom rukom u bijeloj rukavici, koristeći korpus instrumenta i za perkusiju, pokazao se izvrsnim pratiocem i solistom modernog izričaja u svim tempima stilski zadana jazza, upotpunjujući donedavnu prazninu koja je o tom instrumentu vladala na našoj jazz-sceni. Na kraju bio je tu i danas jedan od naših najperspektivnijih i najboljih jazz-bubnjara Janko Novoselić, glazbenik velike tehnike instrumenta i bogatih ideja, koji svira u maniri ponajboljih europskih jazz-bubnjara. To se moglo uočiti i u raznim solističkim tehnikama palica, metlica pa napokon i samih ruku u uvodu teme Victora Lewisa Hey It’s Me You Talkin’ To.

Vijenac 626

626 - 1. ožujka 2018. | Arhiva

Klikni za povratak