Vijenac 626

Glazba

Didona i Eneja, dir. T. Fačini, red. M. Koivukanagas, HNK I. pl. Zajca Rijeka

Osebujno barokno djelo

Glorija Fabijanić Jelović

 

 

 

 

 

Već prvim taktovima i prizorom Didone same u palači uranjamo u snažnu i osjećajnu ljudsku dramu kroz vrlo živu sliku, scenski pamtljivu, glazbeno čisto obojenu i emotivno vrlo prepoznatljivu. Noćna mora Didone, koja mora biti snažna vladarica, a istovremeno krhka i zaljubljena žena u okolini koja joj povlađuje, ali i želi zlo. Zanimljivo postavljen maleni gudački orkestar, podignut i otvoren pogledu gledatelja uz maestra Fačinija kao osebujna znalca barokne glazbe u svojstvu dirigenta i čembalista, a glazbenici pretežno mladi.

 

 


Ivana Srbljan i  Marko Fortunato
Snimio Dražen Šokčević

 

 

 

 

Scenografija Paole Lugarić plijeni pozornost jednostavnošću i simbolikom, a kostimi Manuele Paladin Šabanović pridonose čaroliji čudesnoga svijeta priče. Sve je to sjajno podcrtano uigranim scenskim pokretom i plesnim dijelovima koji prate ritmičnu partituru. Redateljica Mirva Koivukanagas razigrala je svaki segment priče, pretvarajući antički rukopis u savršeno prepoznatljiv tekst univerzuma – moć, ljubav, unutrašnja borba i strah kroz metaforičke slike. Sopranistica Morana Pleše, inače članica riječkog opernog zbora, čisto je i muzikalno odigrala dva lika – Belindu i Prvu Vješticu, uz nju su vrlo dobre bile Ana Majdak kao Druga Žena i Iskra Stanojević kao Druga Vještica, a glumački i glasovno snažno se na sceni nametnula mezzosopranistica Sonja Runje kao opaka Čarobnica. U ulozi Eneje predstavio se tenor Marko Fortunato, kojemu je registar te uloge upravo ono što odgovara boji i pokretljivosti njegova glasa.

Didonu je u svoj ljepoti baršunastih, snažnih dubina i kristalnih visina prikazala izvrsna mezzosopranistica Ivana Srbljan, koja je svoje strahove, boli, ali i svoju odlučnost, odigrala scenski uvjerljivo i duboko osjećajno, osvojivši krhkom pojavom i snažnom interpretacijom publiku.

Valja dodati i da je Zbor Opere vrlo čisto i koreografski uigrano donio važnu ulogu kao pripovjedač dramskog zapleta i narod koji podupire ili napada Didonu.

Druga barokna opera na riječkoj pozornici utrla je čist put za neka nova, dosad neizvedena barokna djela, koja imaju sve više i mladu, zainteresiranu publiku. 

Vijenac 626

626 - 1. ožujka 2018. | Arhiva

Klikni za povratak