Vijenac 626

Društvo

Uz okrugli stol Medijska pismenost u perspektivi novog kurikuluma: prilike i prijetnje

Medijsku pismenost u škole

Redakcija

 

Više od sedamdeset stručnjaka, znanstvenika, profesora i učitelja sudjelovalo je u radu okruglog stola Medijska pismenost u perspektivi novog kurikuluma: prilike i prijetnje u organizaciji Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu. Na skupu su predstavljeni rezultati najvećeg hrvatskog istraživanja o medijskim navikama djece i roditelja EU Kids Online. Više od 2/3 roditelja smatra da su djeca vještija od njih u korištenju modernih tehnologija, a 80 posto roditelja smatra da bi u škole trebalo uvesti poseban predmet koji se bavi medijskim odgojem djece.

Predstavljeni su i rezultati istraživanja komunikologinje Lane Ciboci, potpredsjednice DKMK-a i prodekanice na Edward Bernays Visokoj školi za komunikacijski menadžment. Istraživanje je obuhvatilo analizu udžbenika i dopunskog nastavnog materijala iz hrvatskoga jezika, vrednovanje razine medijske pismenosti tisuću učenika osmih razreda te stavove učitelja razredne nastave i nastavnika hrvatskoga jezika o programima medijske kulture. Rezultati su pokazali da treba osuvremeniti program medijske pismenosti u školama te educirati nastavnike o medijskoj pismenosti kako bi oni svoje znanje mogli prenijeti na djecu.


Na okruglom stolu sudjelovali su Lidija Kralj, Helenca Pirnat Dragičević, Marijana Češi, Robert Tomljenović, Danijel Labaš, Nedjeljko Marković te Igor Kanižaj.

Danijel Labaš predstavio je novi projekt DKMK-a pod naslovom Medijskom pismenošću protiv grupa mržnje i elektroničkog nasilja, koji je uz novčanu potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja započeo s provedbom u siječnju 2018. Cilj je projekta kroz radionice za djecu, roditelje, nastavnike i stručne suradnike stvoriti preduvjete za prevenciju elektroničkog nasilja i zlostavljanja među djecom i mladima te ispravnog korištenja medija u školi i obitelji. Projekt se provodi u trinaest hrvatskih županija, a obuhvatit će oko 1300 sudionika.

Igor Kanižaj predstavio je još jedan projekt DKMK-a Mind Over Media Razmisli o medijima – učinkovita analiza propagande koji DKMK provodi, sa šest partnera iz Europe, uz potporu Europske komisije, kroz program Media Literacy for All.

Raspravu okruglog stola otvorila je Helenca Pirnat Dragičević, tvrdnjom da je medijska pismenost jedna od najvažnijih kompetencija za djecu i odrasle te da medijska pismenost i sigurnost djece na internetu moraju postati dio svakodnevnog obrazovanja i biti dostupni svoj djeci. „Prevencija elektroničkog nasilja trebala se raditi s djecom otpočetka, a to su preuzeli nastavnici informatike jer nije bilo predviđeno govoriti o tome u postojećem školskom planu i programu“, rekla je Lidija Kralj te je dodala kako će se u obaveznom predmetu informatike od iduće godine uvesti posebna domena e-društvo koja će pokrivati dio o elektroničkom nasilju.

Marijana Češi istaknula je da nastavnici hrvatskoga jezika uče djecu o medijskoj pismenosti kroz medijsku kulturu, ali medijska pismenost treba postati i dio drugih predmeta.

Društvo treba osvijestiti o medijskoj pismenosti, smatra Robert Tomljenović, jer je upravo medijska pismenost ključna da bi djeca mogla učiti o opasnostima na internetu. Tomljenović je najavio novi projekt AEM-a u suradnji s UNICEF-om pod naslovom Dani medijske pismenosti, koji će se održati 19–21. travnja. „Hrvatski sabor treba čuti za istraživanje EU Kids Online“, naglasio je saborski zastupnik i predsjednik Pragme Nedjeljko Marković i zaključio kako škole imaju prostora za medijsku pismenost, ali se prerano zatvaraju i postaju mrtvi kapital.

Svi su se panelisti složili kako je medijska pismenost jedna od najvažnijih kompetencija u 21. stoljeću i da je važno uključiti je u obrazovanje od najranije dobi. Svi se oni slažu i da je društvo postalo svjesno problema i da se kreće prema njegovu rješavanju.

Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK) udruga je osnovana 2011, koja okuplja stotinjak stručnjaka, najviše s područja novinarstva i komunikologije. U deset godina postojanja najvećeg projekta Djeca medija uspješno su opismenili više od 15.000 djece, mladih, školskih djelatnika i roditelja u mnogim gradovima u Hrvatskoj. Glavne su aktivnosti DKMK-a edukativna interaktivna predavanja i radionice o medijima radijska emisija te edukativni portal djecamedija.org.

Vijenac 626

626 - 1. ožujka 2018. | Arhiva

Klikni za povratak