Vijenac 624

Časopisi

Petnaeste Medijske studije

 

U znaku lažnih vijesti

Matina Tenžera

Prošlogodišnji izbor Donalda Trumpa za američkog predsjednika na svjetskom je medijskom planu potaknuo brojne promjene, ali i promišljanje o trenutačnom stanju te ulozi novinarstva. U situaciji kad građanstvo ne postaje medijski pismenije no prethodnih godina, pojava i jačanje sintagme „lažnih vijesti“ izaziva snažne prijepore u javnosti. Upravo o tome progovaraju radovi 15. broja časopisa Medijske studije

U skladu s temom broja, „najpoznatiji splitski zet“ Cody McClain Brown piše o moći te utjecaju objava na Twitteru, mediju koji američkom predsjedniku Trumpu služi kao osnovno sredstvo komunikacije s javnosti i razračunavanja s neprijateljima. Istovremeno, upravo društvene mreže aktivno pridonose mobilizaciji njihovih korisnika, o čemu svjedoče brojni prosvjedi organizirani diljem svijeta. McClain Brown analizira pozitivnu relaciju između društvenih mreža i građanskog aktivizma. Potresi unutar EU te implementacija promjena europskih regulativa, učestale migracije društva te zahtjevi života u digitalnom dobu bude kritičku svijest građana. Jača kolektivni identitet. Tomu u prilog govore Domagoj Bebić, Dijana Eraković i Milica Vučković analizirajući kako su i zašto društvene mreže važne u osnaživanju nacionalnih, a posljedično i globalnog zajedništva te formiranju identiteta. Na osnovi 25 dubinskih razgovora s građanima EU formiraju konačan zaključak.

Na valu internetskog medija te smjera u koji je gurnuo razvoj medija i komunikacije, Tanja Oblak Črnič i Dejan Jontes sa slovenskog Fakulteta za društvene znanosti redefiniraju pojam i značenje interaktivnosti kao medijskoga koncepta. Tvrde, ona je istraživački fenomen u području medija, ali i komunikacija, marketinga, socijalne psihologije, informatike te obrazovanja.

Prošlogodišnje istraživanje jedinstvenoga digitalnog tržišta EU (Digital Single Market) pokazalo je da 70,2 posto građana Unije informacije o događanjima prima putem informativnih mrežnih stranica. Ta brojka podudarna je drugom istraživanju koje je pokazalo kako 68,1 posto studenata u dobi između 16 i 24 godine redovito upotrebljava informativne mrežne stranice. Ján Hacek pak provodi istraživanje na 408 studenata Sveučilišta u Bratislavi ne bi li provjerio koji faktori uvjetuju njihovu lojalnost određenim stranicama. Rezultati potvrđuju da su faktori upotrebljivosti, poznatosti, zadovoljstva i reputacije u izravnoj i pozitivnoj vezi s lojalnosti korisnika.

Za gladne umove, do idućeg broja recenzira se šest novih knjiga medijske te komunikološke tematike.

Vijenac 624

624 - 1. veljače 2018. | Arhiva

Klikni za povratak