Vijenac 617

Glazba

Koncert Davorina Kempfa uz 70. rođendan, Muzička akademija, 10. listopada

Umjetnička proslava

Marija Saraga

Hrvatsko društvo skladatelja i Cantus obilježili su koncertom 10. listopada, održanim u Koncertnoj dvorani Blagoje Bersa, 70. rođendan skladatelja Davorina Kempfa, istaknutoga člana Hrvatskoga društva skladatelja. Za slavljenički koncert Kempf je odabrao djela za raznolike sastave, predstavljajući tako širinu svojih glazbenih interesa. Davorin ­Kempf jedan je od hrvatskih skladatelja za koje možemo reći da je uvijek ostao vjeran sebi, pa i strog, ali u smislu discipliniranoga rada, odgovornosti prema glazbi te stalne i nezaustavljive težnje za približavanjem idealima koje je odabrao za svojevrsnu vodilju svoga rada. Takav je predan i marljiv pristup urodio sadržajnim i kvalitetnim opusom, što je dokazao i ovaj koncert.

Središnje mjesto na Kempfovu autorskom koncertu zauzela su djela za klavir. Ne čudi to s obzirom da je poznato kako je Kempf klaviru, instrumentu koji je i sam diplomirao, posvetio neke od najsnažnijih i najzahtjevnijih stranica opusa. Te skladbe zahtijevaju interprete koji su jednako tehnički spremni na visokoj razini izvesti zahtjevno tkivo Kempfove glazbe, ali i koji su dovoljno razvijenih senzibiliteta da mogu vjerno prenijeti i sadržaj u pogledu intelektualne zahtjevnosti glazbe, odnosno njezina sadržaja. Vlasta Gjura vješto je izvela Preludij i fugu – fantaziju (hommage à Bach) iz 2000, dok je Danijel Detoni dubokim uranjanjem u srž kompozicije predstavio profinjen jezik Tri pogleda na osorsku katedralu iz 2007. Gošća iz inozemstva, trenutačno s bečkom adresom, pijanistica Adela Liculescu, predstavila je skladbu Mariposa de Luz (1996), za čiju je izvedbu primila nagradu za najbolje izvedeno (zadano) djelo hrvatskoga autora na natjecanju Svetislav Stančić 2014. No najdojmljiviji je zasigurno bio nastup pijanistice Mije Elezović, koja je iskazala nevjerojatnu snagu; fizičku snagu ekspresije, snagu zvukovnih boja klavira u širokoj paleti, sve to u izvedbi skladbe Zvukolik iz 1988.

Osim skladbi za klavir, na programu autorskog koncerta Davorina Kempfa svoje mjesto dobile su i elektroakustička skladba Pyramids, koju je Kempf ostvario 1984. u Elektronskom studiju Sveučilišta u Iowi te Trio za violinu, violončelo i glasovir iz 2016, jednu od nekoliko izvedenih skladbi koja je nastala na narudžbu festivala Osorske glazbene večeri i tako svjedočila o povezanosti festivala s autorom. Trio su izveli violinist Anđelko Krpan, violončelist Zlatko Rucner te pijanistica Julia Gubajdullina. Pregled stvaralaštva Davorina Kempfa zaokružile su dvije zborske skladbe: Magnificat za ženski zbor (2010), koji su izvele Zvjezdice pod ravnanjem Zdravka Šljivca te Sanctus za mješoviti zbor (2011), u izvedbi Vokalnog ansambla Antiphonus. Dvorana Bersa bila je uistinu premalena za sve one koji su željeli prisustvovati toj umjetničkoj i rođendanskoj proslavi, a prepuna dvorana Kempfu je, kada se i sam na kraju koncerta uspeo na pozornicu, priredila dug, snažan, a ponajprije iskren pljesak.

Vijenac 617

617 - 26. listopada 2017. | Arhiva

Klikni za povratak