Vijenac 617

Glazba

JAZZ AD LIBITUM

Leteće gitare

Mladen Mazur

S neobičnim naslovom Leteće gitare održan je u varaždinskom kazalištu 13–15. listopada drugi glazbeni festival posvećen – gitari. S obzirom da se grad može pohvaliti važnom tradicijom legendarnoga gitarista i skladatelja Ivana Padovca, pa i poznatog, nedavno preminula graditelja gitara i drugih žičanih instrumenata, Vladimira Vladeka Proskurnjaka te nekolicinom današnjih nadarenih varaždinskih gitarista, ideja o takvoj manifestaciji ima smisla, premda nije potekla od varaždinskih glazbenika, već od Damira Halilića Hala, gitarista iz okolice Rijeke, poznata i kao začetnika i organizatora kastavskoga Blues festivala.

Program glavne festivalske večeri započeo je nastupom varaždinskog gitarista Nenada Resnika i njegova sastava The Fairport Station. Resnik je u biti rokerski gitarist koji je posegao za džezističkim snagama Varaždina, Čakovca i Zagreba, tenor-saksofonistom Gordanom Peršijem, bas-gitaristom Ferdinandom Buhancem i bubnjarom Borisom Beštakom te u programu i za nekim jazz-standardima. Sastav je muzicirao u stilskoj sferi tzv. jazz-rocka. Tako su se i neke tipično džezističke skladbe poput Caravana Dukea Ellingtona ili A Night In Tunisia Dizzyja Gillespieja našle u spomenutom stilskom konceptu, zadovoljivši dio koncepta završne večeri festivala. A ta je večer završila vrlo uspješnim i do krajnjih granica džezističkim nastupom kvarteta ZZ zagrebačkoga jazz-gitarista Ratka Zjače, diplomanta Kraljevskoga jazz-konzervatorija u Rotterdamu, koji uz zapažene internacionalne nastupe često gostuje u Hrvatskoj. U varaždinskom se HNK-u predstavio svojim standardnim ZZ kvartetom i stalnim suradnikom, izvrsnim talijanskim jazz-harmonikašem iz Riminija, Simoneom Zanchinijem. U ritam-sekciji zapažena je promjena inače stalnih članova kvarteta, makedonskoga kontrabasista Martina Gjakonovskog i američkog bubnjara Adama Nussbauma, koje su više nego uspješno zamijenili slovački kontrabasist Štefan Bartuš i austrijski bubnjar Klemens Marktl. Ta su dvojica izvrsnih glazbenika u obligatnom dijelu funkcionirala besprijekorno, a u solima su unijeli dosta novog temperamenta i originalnosti. Bio je to džezistički čist i programski vrlo koncizno i profesionalno izveden jazz-koncert optimalne dužine trajanja bez dodataka, kako se to danas u svijetu jazza i radi. Repertoar u kojem se osobito svidjela balada, bio je sastavljen pretežito od originalnih skladbi objavljenih na brojnim dosadašnjim diskovima kvarteta Ratka Zjače. Koncert je završio efektnom izvedbom izvrsne skladbe Simonea Zanchinija Caffe Finale s korusima swinga i originalnih solističkih ideja u improvizacijama svih članova međunarodnog kvarteta ZZ, kojem je već godinama na čelu naš gitarist, plodan skladatelj i stanovnik svijeta Ratko Zjača.

Vijenac 617

617 - 26. listopada 2017. | Arhiva

Klikni za povratak