Vijenac 617

Likovna umjetnost

ISPRAVAK i KOMENTAR

ISPRAVAK

 

VIJENAC

n/r v. d. urednika Gorana Galića

 

Predmet: Zahtjev za ispravak
objavljene informacije

 

 

Podnositelj zahtjeva: Umjetnički paviljon u Zagrebu,Trg kralja Tomislava 22, Zagreb

 

 

 

Poštovani gospodine Galić,

 

U Vijencu, književnom listu za umjetnost, kulturu i znanost, u br. 616, na str. 21, objavljen je tekst Enesa Quiena Spektakl s djelomičnim pokrićem u kojemu daje svoj osvrt na trenutnu izložbu u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu Strast stvaranja: remek-djela iz zbirke Fundacije Maeght.

Autor teksta u tekstu se, između ostaloga, osvrće i na dio izložbe koju čine djela Georgesa Braquea te navodi „…skulptura ga predstavlja i kao dobra kipara, no od važnih Braqueovih, poglavito kubističkih slika, nismo vidjeli ništa. Jedna njegova slika, važna i odlična, došla je kao print. Vjerojatno su originalne slike preskupe za osiguranje, ili pripadaju onoj skupini koje nikada ne napuštaju zakladu.“

Gospodin Quien izričito nije napisao o kojoj se to slici radi, odnosno koja je to slika stigla kao print. Na izložbi Strast stvaranja: remek-djela iz zbirke Fundacije Maeght od slika, odnosno ulja na platnu, nalazi se samo jedna slika – izuzetno vrijedna i to kako umjetnički tako i novčano.

 

Riječ je o slici Georgesa Braquea Atelijer VI, 1950–1951, 130 x 162,5 cm, ulje na platnu INV. 6357, Zbirka Fundacije Marguerite i Aime Maeght, Saint-Paul de Vence, Francuska.

 

Atelijer VI jest važna i odlična slika, a izložen je original, odnosno ulje na platnu koje je Umjetnički paviljon u Zagrebu osigurano na veliki novčani iznos.

 

Na izložbi nema printova.

 

Slijedom svega navedenoga, a u skladu s čl. 40 st. 1 Zakona o medijima (NN 81/13), u svezi s čl. 41 st. 1, st.4 i čl. 42 Zakona o medijima, molim da se u prvom sljedećem broju Vijenca objavi u cijelosti ovaj ispravak netočnih informacija.

 

U Zagrebu, 13. listopada 2017.

 

Jasminka Poklečki Stošić

ravnateljica Umjetničkog paviljona
u Zagrebu

 

 

 

KOMENTAR UREDNIŠTVA

 

 

Na svečanom otvaranju izložbe Strast stvaranja: remek-djela iz fundacije Maeght u Umjetničkom paviljonu, na kojem je bio i autor teksta Spektakl s djelomičnim pokrićem Enes Quien, spomenuta slika bila je izložena kao print, uz popratno objašnjenje kako će original stići naknadno. Stoga je tvrdnja kako „na izložbi nema printova“ samo djelomično istinita. Uredništvo se ispričava čitateljima i Umjetničkom paviljonu zbog nenamjernog izostavljanja informacije o naknadnom dolasku originalne slike, ali ističe da Enes Quien u trenutku pisanja teksta nije iznio pogrešan, već nepotpun podatak.


 

Vijenac 617

617 - 26. listopada 2017. | Arhiva

Klikni za povratak