Vijenac 616

Glazba

Zagrebačko sanjanje umjetnosti

Gea Vlahović

Glazba, svjetlosne instalacije, performansi i umjetničke intervencije u javnom prostoru u čijem je središtu audio-vizualna umjetnost obilježili su manifestaciju Bijela noć, kojom se Zagreb u subotu 30. rujna priključio svjetskoj inicijativi Nuit Blanche, kulturnom festivalu koji jednom godišnje u noćnim satima pretvara središta svjetskih gradova u kreativnu pozornicu namijenjenu popularizaciji suvremene umjetnosti kod što šire publike.

Po uzoru na Melbourne, Toronto i Pariz, Zagreb se za „zajedničko sanjanje umjetnosti“ odlučio treći put, s programom temeljenim na audio-vizualnim transformacijama gradskih trgova, ulica i pročelja u novi kreativni krajolik, koji je pod redateljskom palicom umjetničke voditeljice programa Anice Tomić metropoli dao suvremeni urbani identitet.

Nakon prvog izdanja zagrebačke Bijele noći, kojim je 2015. uz iznimno bogat program u široj gradskoj jezgri obilježen kraj festivala Francuske u Hrvatskoj Rendez-vous, ove godine program se zadržao u okvirima Donjega Grada, spojivši u „obilasku grada u ritmu umjetnosti“ od 19 sati do jedan poslije ponoći HNK, Paviljon na Zrinjevcu, HAZU,  Strossmayerov, Tomislavov i Mažuranićev trg, spomenik Nikoli Tesli u Teslinoj ulici i Francuski paviljon.

U središtu je Bijele noći suvremena umjetnost, pa su tako i umjetnički izričaji ove godine predstavljeni Zagrepčanima i njihovim gostima mahom temeljeni na spoju vizualnih i zvučnih efekata posredovanjem modernih tehnologija.

Oni koji su uspjeli ući u zgradu HAZU i pogledati performans francuskog umjetnika Etiennea Saglija, koji u nastupima kombinira cirkusku umjetnost, mađioničarske trikove i manipulaciju predmetima, svjedočili su izvedbenoj čaroliji posebnog estetskog doživljaja, gdje je u potpunom mraku atrija palače HAZU, uz glazbenu pratnju na violončelu, umjetnik stvorio magični leteći svjetleći objekt.

Za mlađe je posjetitelje možda najzanimljivija bila ozvučena čarobna šuma koja je niknula na Trgu kralja Tomislava, a vjerojatno je najživlje bilo na trgu oko zgrade HNK, koja je u svjetlosno-auditivnoj instalaciji umjetnika Igora Pauške i Alena Sinkauza zasjala u novom ruhu, obasjana iznutra spektrom boja te okupana glazbom izvana.

Manifestacija je i ovaj put stvorila atmosferu „zajedništva u umjetnosti“ velikoga broja građana u šetnji od jedne do druge gradske lokacije ogrnute velom umjetničke mašte, a gostujući performeri, plesači, glazbenici, vizualni umjetnici i umjetnici zvuka pokazali su kako umjetnost prelazi granice zadane forme, prelijevajući se u spektru zvukova i boja duž ulica i parkova, u trodimenzionalnom multimedijskom spektaklu.

Vijenac 616

616 - 12. listopada 2017. | Arhiva

Klikni za povratak