Dubrovnik u pozno ljeto – drugi dio
Prvi dio osvrta na ovaj festival objavljen u prošlom broju zaključili smo prikazom nastupa Dmitrija Sinkovskog, ruskog violinista i kontratenora (i odnedavno kućevlasnika na crnogorskom primorju, što ga još više približava Dubrovniku). I današnji ćemo napis početi sa Sinkovskim jer je nakon sjajnoga koncerta Vivaldijeve glazbe i komornog nastupa s lutnjistom Lucom Piancom, nazvana Baroque & Beyond, imao još jedan nastup s dubrovačkim simfonijskim orkestrom kojim je tom prigodom ravnao Tomislav Fačini, i to s Beethovenovom glazbom. Zahvaljujući pristupu svirci Sinkovskog, koji je uvijek poseban bilo koju glazbu da svira, tim svojim osobnim stilom privlači, ali i zahvaljujući maestru Fačiniju i njegovu vodstvu, festival je dobio još jedan koncert koji će ostati u sjećanju kao blistav prilog za svake večeri brojnu publiku.
Komorni koncert u tom tjednu imao je jazz-pijanist Matija Dedić, koji je svirao s harmonikašicom Merimom Ključo. Sljedeće gošća orkestra bila je sopranistica Nikolina Pinko Behrends, pjevačica koja već uživa simpatije i rado je slušana u Dubrovniku. Te je večeri pod vodstvom Chistopha Campestrinija s orkestrom odlično otpjevala ciklus pjesama Benjamina Brittena Les Illuminations (Iluminacije) skladanih na stihove Arthura Rimbauda.
Slijedila su još dva gostovanja dviju pijanistica i jednog dirigenta. Najprije je orkestar ugostio Jasminku Stančul, rodom Subotičanku, a radom Bečanku (koja odnedavna predaje i glasovir na Akademiji za glazbo u Ljubljani). Njezin je koncert vodio Marc Tardue, italo-francuski dirigent koji radi u Kanadi i dirigentskim angažmanom nije osobito pridonio izvedbi Mozartove glazbe, čiji je 9. klavirski koncert u Es duru, KV 271 solistički odlično svirala Jasminka Stančul. Dva dana potom Jasminka Stančul muzicirala je s nedavno osnovanim gudačkim kvartetomu DSO u Schumannovu klaviskom kvintetu, a nakon privlačne kvartetske svirke znanog Dvořákova gudačkog kvarteta poznatog kao Američki.
I napokon dočekali smo svečani zaključni koncert ove fesivalske smotre. Uresila ga je odličnom svirkom Martina Filjak, u Brahmsovu 2. klavirskom koncertu u B-duru, op. 83. Koncert je to idealan za iskazivanje intepretativne moći Martine Filjak, koja ga je u 47-minutnom trajanju uvjerljivo i vrsno izvela osvojivši sve simpatije i priznanja publike za odličnu interpretaciju, na pravi način okončavši jednomjesečni niz privlačniih i vrlo dobrih ostvaraja Dubrovačkoga simfonijskog orkestra.
Klikni za povratak