Vijenac 615

Glazba

JAZZ AD LIBITUM

Tri jazz-pjevačice

Mladen Mazur

Trend ženskoga vokalnog jazza i kod nas kao da prati onaj u SAD-u. U Hrvatskoj jazz-pjevače teško da bismo mogli nabrojiti na prste jedne ruke, a broj interpretkinja raste. Iz Dubrovnika je Maja Grgić (1979), koju smo upoznali na međunarodnom jazz-festivalu u Lepoglavi 2009, kad je pjevala uz sastav jazz-pijanista Waltera Langa iz Münchena. Godine 2005. Maja Grgić upisala se na jazz-odjel akademije u Grazu, a 2009. u Londonu na College Center for Contemporary Music, na kojem će i diplomirati 2012. Valja spomenuti njezinu suradnju s gitaristom Joeom Pandurom u duu Joe & Maja Kolektiff, koja je rezultirala i suradnjama s američkim bubnjarom Douglasom Sidesom, brazilskim gitaristom i vokalistom Marcelom Godoyom te poznatim kontrabasistom i pedagogom Reggijem Johnsonom. Ostvarenjem dvaju CD-a, prvog 2008. i drugog, Crno Bijelo, spomenutoga Joe & Maja Kolektiffa, te jednom snimkom s Big bandom HRT-a, Maja Grgić se afirmira na domaćoj jazz-sceni. Surađivala je i sa sastavima kontrabasista Tihomira Hojsaka i tenor-saksofonista Željka Kovačevića Cute. Od inozemnih gostovanja Maje Grgić valja spomenuti ona u Norveškoj, Kini, Karibima, Njemačkoj i Engleskoj. Maju Grgić svrstavamo u kategoriju naših modernih interpreta ženskoga vokalnog jazza.

Meri Trošelj iz Rijeke (1965) većina veže uz interpretacije bossa nove i kvartet riječkih jazz-glazbenika, gitarista Darka Jurkovića Charlieja, basista Henryja Radanovića i bubnjara Tončija Grabušića, te njihove zajedničke projekte s glazbom poznatoga brazilskog skladatelja Antonia Carlosa Jobima. Jazz-verziju sambe kao bossa nove u jazz je svojim kvartetom uveo saksofonist Stan Gatz. Ulogu Getzova kvarteta imao je riječki jazz-kvartet Sensitive s kojim je Meri Trošelj snimila dva albuma, od kojih prvi na engleskom, a drugi, Discussao, na portugalskom jeziku.

Meri Trošelj potječe iz riječke glazbene obitelji, a karijeru je jazz-pjevačice počela stigavši iz rock-miljea na poziv gitarista Elvisa Stanića, s kojim će u početku interpretirati i neke jazz-standarde, što je zabilježeno i na zajedničkom disku E.S.G. Ljubitelji jazza svrstavaju je među istinske interprete te glazbe.

Treći, a nipošto manje vrijedan stilski izričaj u našem jazzu jest onaj kojem se do pojave sastava Billie & The Kids nitko nažalost nije bavio. Sada to mjesto dobiva vokalistica iz Zagreba Ana Klobučar (1989). Pjevati je počela u ansamblu Zvjezdice, a karijeru nastavila u kazalištu Komedija. U svojoj 22. godini dolazi do sastava Billie & The Kids, s kojim će se savršeno uklopiti u zadani kontekst autentičnog R&B-a, snimivši do sada dvije EP te u Berlinu CD Jukebox Daddy s nekoliko R&B standarda i skladbi kontrabasista Jurice Štelme, sve rutinirano smještene u zadani stilski kontekst. Uspjesi postignuti u programima brojnih profiliranih blues- i jazz-festivalskih nastupa u Italiji, Njemačkoj, Austriji, Danskoj, Engleskoj i Španjolskoj te poziv R&B festivala Rhythm Riot, koji se održava nedaleko od Londona, samo ih potvrđuju. Ana Klobučar priprema i novi album autorskoga tipa te će biti zanimljivo kako će taj tip pjesama uklopiti u koncept rhythm and bluesa.

 

Vijenac 615

615 - 28. rujna 2017. | Arhiva

Klikni za povratak