Vijenac 615

Glazba

KONCERT The London Händel Playersa u Rijeci Dubrovačkoj, 13. rujna

Slavlje barokne plesne glazbe

Sanja Dražić

Kako bi svijet izgledao kada bi današnji predsjednici i vladari o glazbi razmišljali na način kako ju je doživljavao i cijenio Luj XIV? A upravo djelić te povijesti povezan sa zanimljivim presjekom kasnoga baroknog stvaralaštva dubrovačkoj je publici predstavio i približio čuveni sastav iz Velike Britanije, The London Händel Players. Ansambl čine Rachel Brown, flauta, Adrian Butterfield, violina, Katherine Sharman, violončelo i Laurence Cummings, čembalo, te plesači s kojima u posljednjih desetak godina često surađuju, Mary Collins i Steven Player. Svi nabrojeni umjetnici cijenjeni su predavači, solisti i pedagozi, sudionici brojnih majstorskih radionica za one najmlađe kao i za studente, amatere i profesionalce. Njihov dubrovački nastup uslijedio je dan nakon korčulanskog, a održan je za vrijeme jednodnevnoga predaha između dva koncerta 5. međunarodnog glazbenog ciklusa Dubrovnik u pozno ljeto koji se održava u Kneževu dvoru. Radi gostovanja britanskih umjetnika dubrovačka je publika napravila izlet do Rijeke dubrovačke, odnosno ljetnikovca Bunić Kaboga. Prekrasan primjer ladanjske arhitekture čaroban je samo po sebi, a članovi ansambla The London Händel Players kvalitetom su nastupa saloču ljetnikovca pretvorili u mjesto iznimna umjetničkog događanja. Pogledamo li unatrag 2017. godinu – a možda i koju ranije! – zaključit ćemo da se u Dubrovniku ništa bolje od tog koncerta nije dogodilo.

Program u trajanju od jednog sata zasnivao se isključivo na glazbi povezanoj s plesom. Kako je u samu uvodu maestro Tomislav Fačini naglasio, neki od tih glazbenih oblika služili su za ples, a neki su se odmaknuli od njihove osnovne svrhe pa su postali isključivo instrumentalni stavci. Recimo kako je svaki od izvođača – osim plesača! – barem jednom stao pred publiku kako bi najavio i objasnio skladbe koje slijede. Pritom bi nas informirao o formalnoj strukturi djela, podrijetlu i značajkama pojedinog plesa, praksi izvođenja repeticija – a sve to uz mnoge detalje iz života na dvoru Luja XIV. Tako smo imali prilike slušati glazbu Händela, Couperina, Rameaua, Corellija, Lullija i njegovih studenata Rebela i Campre te jedno djelo nepoznatog autora. Svirači su nam pružili rijedak užitak vrhunskoga vladanja pojedinim instrumentima u potpuno uigranu skupnom muziciranju. Najčešće nastupajući u punom sastavu uz povremene manje kombinacije, izmjenjivali su isključivo instrumentalne skladbe s onima uz koje je u dvorani nastupao par vrhunskih plesača, Mary Collins (prije nekoliko godina vodila je majstorske tečajeve za mlade dubrovačke balerine u UŠ Luke Sorkočevića) i Steven Player. Nesvakidašnje iskustvo s plesačima koji u potpunosti plijene i kao solisti i kao plesni par variralo je od ozbiljnih do izrazito duhovitih točaka, a sve što smo čuli i vidjeli doslovce nas je ostavilo bez daha. Istaknimo Playerovu izvanserijsku interpretaciju Corellijeve La folia i Lullijeve Chaconne d’Arlequin.

Svaka osoba u publici morala je osjetiti da ima iznimnu povlasticu doživjeti ovakav sat glazbene i plesne povijesti u vrhunskoj izvedbi britanskih umjetnika. Pa neka nas ne čudi ako smo poželjeli da se sastav The London Händel Players trajno doseli u ljetnikovac Bunić Kaboga te da povremeno priređuje ovakva vrhunska druženja!

 

Vijenac 615

615 - 28. rujna 2017. | Arhiva

Klikni za povratak