Vijenac 608

Glazba

Hrvatski komorni orkestar u Hrvatskoj Kostajnici

Iskrena zahvalnost slušatelja

Zdenka Weber

Hrvatski komorni orkestar gostovao je u Hrvatskoj Kostajnici – gradiću na obali Une koji spaja Hrvatsku s Bosnom i Hercegovinom

 

Hrvatski komorni orkestar pod ravnanjem maestra Nikše Bareze nastupio je 18. lipnja u crkvi sv. Antuna Padovanskog u Hrvatskoj Kostajnici. Bilo je to već peto gostovanje Hrvatskoga komornog orkestra u gradiću u Sisačko-moslavačkoj županiji na obali Une, koja spaja Hrvatsku s Bosnom i Hercegovinom. Naime, orkestar je još 1990. i 1991, neposredno prije Domovinskog rata, gostovao u Sisku, Hrvatskoj Kostajnici, Glini, Dvoru na Uni, Pakracu, Gospiću i Lipiku u okviru koncerata naslovljenih Koncerti mira i nade, kojih je namjera bila da se u osobito ugrožene krajeve glazbom pokuša unijeti nada da će Hrvatska prebroditi prijetnju koja se nad nju nadvila. Koncerte trajno podupire hrvatsko Ministarstvo kulture uz pomoć lokalne Turističke zajednice, a ove je godine prvi put Hrvatski komorni orkestar za svoje sada već dobre znance svirao u crkvi sv. Antuna Padovanskog, koju su obnovili franjevci. Župnik fra Stjepan Jambrošić izrazio je osobitu zahvalnost zagrebačkim glazbenicima nakon koncerta, pozdravivši ih u ime znatnog broja okupljenih mještana. Koncertu je bio nazočan i na nedavnim lokalnim izborima izabran gradonačelnik Hrvatske Kostajnice Dalibor Bišćan, sa samo 27 godina najmlađi gradonačelnik u Hrvatskoj. On je naglasio kako osim popularne listopadske Kestenijade koncerte Hrvatskoga komornog orkestra koji neprekidno privlače izvedbama klasične glazbe građani doživljavaju kao posebno važne i vrijedne kulturne događaje. Doista, po dugotrajnu pljesku valja zaključiti da su slušatelji bili zadovoljni odabranim programom, oduševljeni muziciranjem gostiju iz Zagreba i iskreno zahvalni za pružene dojmove.

Maestro Nikša Bareza, surađujući ovog proljeća s Hrvatskim komornim orkestrom na nekoliko koncerata, uvježbao je Malu suitu za gudače Borisa Papandopula, koja je na zagrebačkom koncertu održanu 8. svibnja u Hrvatskom glazbenom zavodu bila posthumno praizvedena i Serenadu za gudače u Es-duru, op. 6 Josefa Suka, a za koncert u Hrvatskoj Kostajnici dodao je Suitu za flautu i gudače Benjamina Godarda sa solisticom Sandom Kopić.

Papandopulova Mala suita za gudače u četiri kontrastna stavka potvrđuje sve što o geniju hrvatske glazbe 20. stoljeća već znamo, naime poznajemo njegovu sjajnu melodijsku inventivnost, ritmičku vrckavost i uvijek svježe ideje plođene nerijetko folklornim idiomom. Stoga je pronađeni i sada oživljen rukopis iz njegove ostavštine vrijedan prilog repertoaru manjega sastava gudača pa je Hrvatski komorni orkestar zahvaljujući maestru Barezi repertoar nadopunio zanimljivim djelom hrvatske baštine očito na zadovoljstvo slušatelja, i to ne samo nedavno Zagrepčana. Suita za flautu i gudače francuskog skladatelja Benjamina Godarda pjevna je, u drugom stavku Idylli osobito umilna i u trećem stavku Valse ugodno razigrana glazba koju mlada flautistica Sanda Kopić, dobitnica niza nagrada na hrvatskim i inozemnim natjecanjima, izvodi izrazito lijepim tonom i tehnički sigurno. A na kraju izvedena Serenada češkog majstora Josefa Suka bila je vrhunac prigode pružene slušateljima, koji doista rijetko imaju priliku slušati žive izvedbe klasične glazbe za susret s djelom čija romantična ugođajnost može izazvati samo ugodu. Svirajući nadasve koncentrirano i pomno prateći vodstvo dirigenta članovi Hrvatskoga komornog orkestra izveli su opsežno djelo na doista uzoran način. Osobito dojmljiva bila je izvedbe Adagia, stavka koji atmosferom raspjevanosti donosi posebno naglašen spokoj pogodan za uživanje u titrajima gudačkoga zvuka. Uopće, slušatelji okupljeni u crkvi sv. Antuna Padovanskog u mirnoj su večeri s velikom pozornosti pratili izvedbe što je nedvojbeno djelovalo i na glazbenike pojačavajući njihovu želju da domaćinima pruže zaista vrsne interpretacije. Dugi pljesak i tople riječi na druženju nakon koncerta bile su samo dokaz opravdanosti dolaska i potvrda uspješnosti gostovanja.

Vijenac 608

608 - 22. lipnja 2017. | Arhiva

Klikni za povratak