Vijenac 607

Glazba

Glazbena svečanost uz 20. obljetnicu Varaždinske biskupije

I vječno traje Njegova slava

Zdenka Weber

Otkako je Sveta Stolica 5. srpnja 1997. utemeljila Varaždinsku biskupiju, dotadašnja, jedna od najljepših sakralnih baroknih građevina u prvom hrvatskom glavnom gradu, crkva Uznesenja Blažene Djevice Marije na nebo, postala je katedralom. Ove se godine obilježava 20. obljetnica biskupije i tim je povodom 21. svibnja održan svečani koncert na kojemu su nastupili Zbor varaždinske katedrale Chorus angelicus, Zbor župa sv. Vida iz Varaždina, sv. Stjepana iz Badena u Austriji te simfonijski orkestar Savaria iz mađarskog Szombathelyja, sa solistima Margaretom Klobučar (sopran), Franzom Leitnerom (tenor) i Christophom Seidlom (bas), pod ravnanjem skladatelja i dirigenta Anđelka Igreca, te izveli velebni oratorij Stvaranje (Die Schöpfung) Josepha Haydna (1732–1809).

Pozdravljajući nazočne prije koncerta, varaždinski biskup mons. Josip Mrzljak naglasio je važnost glazbe kao jednog od mogućih načina molitve. „Zahvaljujem na ovom daru koji nam daruju naši pjevači, svirači te maestro Anđelko Igrec. Ovo je zaista predivno djelo. Prva stranica Biblije uvijek je intrigirala ljude, pogotovo umjetnike. Mnogi su se slikari, književnici, ali i glazbenici, zbog toga okušali u stvaranju atmosfere postanka svijeta. Vjerujem da ćemo i mi moći doživjeti tu poruku vjere koja nam dolazi s prve stranice Biblije.“

Izvedba Haydnova oratorija Stvaranje, s libretom Gottfrieda van Swietena prema dijelovima iz Knjige postanka, Knjige psalama i Miltonova Izgubljenog raja i praizvedena 1798, sveobuhvatna ostvarenja u kojem je začetnik bečke klasike objedinio svoj glazbenički i cjeloviti duhovni svjetonazor, prva je cjelovita izvedba u varaždinskoj katedrali, koja već gotovo pet desetljeća svjedoči vrhunske interpretacije duhovne glazbe u okviru Varaždinskih baroknih večeri, bio doživljaj koji će tako brojna okupljena publika zacijelo trajno pamtiti.

Odlično uvježbani gostujući profesionalni orkestar i varaždinski amaterski zborovi, koji su na probu morali ići u Mađarsku, kao i troje doista vrhunskih solista, dvosatnom su izvedbom plijenili pozornost izvedbom trodijelnog oratorija u čija prva dva dijela troje solista predstavlja trojicu arkanđela: Gabrijela (sopran), Uriela (tenor) i Rafaela (bas), koji pripovijedaju o nastanku svijeta, dok treći dio uvodi Adama (bas) i Evu (sopran), s tekstom zasnovanim na Miltonovu epu. Poletno i u svim pojedinostima precizno muziciranje mađarskih glazbenika, nadasve angažirano, pouzdano i u izgovaranju njemačkoga teksta razumljivo pjevanje zborskih amatera, nadopunjavalo je sudjelovanje vrsnih solista, sopranistice zvonka glasa čije bravurozne kolorature plijene čistoćom zapjeva, tenora sa sigurnim visinama i uvjerljiva u iznošenju teksta te nadasve ugodna i predana basa čije pjevanje odaje sjajne prirodne predispozicije i odlično školovanje. Dugotrajni pljesak i sveopće oduševljenje izvedbom pozivalo je udružene glazbenike na ponovljene poklone, a maestro Anđelko Igrec primio je osobito priznanje za uživljeno, dinamički iznijansirano i koncentrirano vođenje izvedbe glazbe koja uz genijalnu izražajnost klasičnoga sklada slavi Boga i njegovu ljubav prema njegovu stvorenju – Čovjeku.

Vijenac 607

607 - 8. lipnja 2017. | Arhiva

Klikni za povratak