Vijenac 605

Glazba

Bogat program 19. festivala sv. Marka

U znaku Dubravke Tomšič

Maja Stanetti

O blagdanu sv. Marka već gotovo dva desetljeća priređuje se i glazbeni festival. Ovogodišnji, 19. po redu, nešto skraćena programa, otvoren je 25. travnja, a do završnoga koncerta 8. svibnja i dodjele nagrade Neven, nazvane u spomen na utemeljitelja i dugogodišnjeg ravnatelja Nevena Valenta, održano je deset koncerata. Oslonjen je, osim u slučaju izvrsnoga gostujućeg orguljaša Thomasa Ospitala, na domaće izvodilačke snage, a središte su mu bile hrvatske glazbeničke obitelji Rucner i Pustički, čiji članovi u više generacija glazbenim djelovanjem daju velik doprinos kao solisti, u komornim sastavima i kao članovi orkestara. 

Obitelj Rucner predstavila se u Zlatnoj dvorani Hrvatskog instituta za povijest. Nastupio je Kvartet Rucner, koji već dugo godina održava redoviti ciklus Godišnja doba u HGZ-u. Pridružila im se i najpopularnija članica obitelji Ana Rucner, koju su putovi karijere odveli ponajviše prema popularnoj glazbi, i violist Mario. Njihov je program predstavio i praizvedbu Melodija hrvatskog sjevera za sekstet Tomislava Uhlika, dok su koncert završili njegovom Malom slavonskom rapsodijom.  Klasični program obilježio je koncert obitelji Pustički, s Gudačkim triom Franza Schuberta u B-duru (Mirjam Pustički Kunjko, violina, te Krešimir Petar i Branimir Pustički, viola i violončelo) i Sekstetom u B-duru Johannesa Brahmsa. Tada su se Triju Pustički pridružili i violinistica Margareta Ugrin, violistica Marija Andrejaš i violončelist Jakov Kunjko.

Osim na otvaranju Festivala na svečanoj misi, oratorijski zbor crkve sv. Marka Cantores sancti Marci uz Zagrebačke soliste sudjelovao je i u većem projektu izvedbi djela Georga Friedricha Händela pod vodstvom mladoga dirigenta Jurice Petra Petrača (Zagreb, 1985). Završeni student teorijskih predmeta na Muzičkoj akademiji zarana se posvetio zborskom dirigiranju pohađajući i seminare istaknutih zborovođa, a sada je i student dirigiranja u Zagrebu.

Na programu su bile Händelove krunidbene himne, The King Shall Rejoice i Zadok the Priest, kojima se autor pridružio slavlju za kralja Jurja II. u svojoj novostečenoj domovini Engleskoj. Koncerti u crkvama redovito privuku mnoštvo slušatelja pa su mnogi malo više od sat programa proveli stojeći i jednako oduševljeni na kraju dočekali i obvezni dodatak – stavak Aleluja iz Mesije nakon poticajne izvedbe utrechtskog Te Deum  Klimav je bio orkestralni uvod i općenito površna pripremljenost instrumentalnoga dijela izvedbe, dok je dominirao ujednačen ton zbora zaokružena tona uz povremeno nepotrebno nasilje odrješitih prvih doba. Te Deum nema izrazitih arija, no ističu se solistički nastupi Martine Borsa, kratak i skladan dvopjev Ree Alaburić i Ane Ticl, a primjeren su prilog dali i tenor Josip Čajko i bas-bariton Luka Ortar.

Kraj ovogodišnjeg Festivala sv. Marka obilježio je nastup Dubravke Tomšič Srebotnjak, koja je uz Komorni studio Zagrebačke filharmonije pod vodstvom Vladimira Kranjčevića izvela Mozartov Koncert za klavir i orkestar u D-duru, Krunidbeni K. 537 i Chopinov Andante spianato i veliku sjajnu polonezu. Tako je proslavila 70. obljetnicu prvog nastupa u Zagrebu, na istom mjestu – u Hrvatskom glazbenom zavodu. Prije sedam desetljeća tada sedmogodišnjakinja izvodila je djela Bacha, Beethovena, Mozarta i slovenskih autora Škerjanca, Lipovšeka, Kozine i Šivica. Razumljivo je da je upravo Dubravki Tomšič ove godine pripala festivalska nagrada Neven. Posebna nagrada Neven pripala je dugogodišnjem župniku sv. Marka, mons. Franji Prstecu.  

Vijenac 605

605 - 11. svibnja 2017. | Arhiva

Klikni za povratak