Vijenac 601

Matica hrvatska

Zadarski kvartet klarineta otvorio 14. sezonu Mladih glazbenika u Matici hrvatskoj

Zadar – grad glazbenih talenata

Tomislav Bužić

Na početku nove sezone uspješnoga ciklusa Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj nastupio je Zadarski kvartet klarineta, neuobičajeni puhački sastav koji čine uglavnom učenici Glazbene škole Blagoja Berse u Zadru. Sastavi kao što su Zagrebački kvartet ili Zagrebački ansambl flauta dobio je tako zadarsku inačicu koja prikazuje Zadar kao bogati izvor glazbenih talenata, ali ujedno pokazuje i kvalitetan pedagoški rad profesora u glazbenoj školi. Troje članova kvarteta, Lovre Lučić, Ante Buturić i Ivan Andrijević, započeli su svirati kod prof. Božidara Lukina i nastavili kod prof. Marite Nere Mimica, dok su zajedno s pridruženim članom Abdul-Aziz Husseinom bili, ili još jesu, studenti Muzičke akademije u Zagrebu. Sva četvorica glazbenika visoko su nagrađivana na domaćim i stranim natjecanjima te bilježe nastupe s poznatim hrvatskim orkestrima.

Repertoar skladbi za kvartet klarineta prilično je skučen, zaoštreno rečeno čak i ne postoji, no to je problem s kojim se moraju nositi svi nestandardni sastavi. Uvijek potrebna regeneracija klasične glazbe dolazi onda na svoje kroz različite više ili manje inovativne obrade za nove sastave. Budući da je klarinet danas tehnički u potpunosti usavršeno glazbalo, a porodica klarineta uključuje i rasprostranjeni bas-klarinet te manje korišteni basetni rog ili pak kontrabas-klarinet, mogućnosti prilagodbe poznatih klasičnih djela su velike. Na ovom smo koncertu tako slušali često obrađivane Rumunjske plesove Béle Bartóka i Histoire du Tango argentinskog skladatelja Astora Piazzolle, dok su Varijacije na Paganinijevu temu poznatoga novozelandskog klarinetista Kennetha Wilsona primjer za sebe. Paganinijeve teme, posebno ona iz Capriccia u a-molu, pripadaju među najčešće obrađivana djela te bi samo te obrade mogle činiti zasebni dio repertoara klasične glazbe. Od ostalih djela našla su se tu još i Tri scherza rado izvođena hrvatskog skladatelja Tihomila Vidošića, Quatuor francuskoga skladatelja Pierrea Maxa Duboisa i obrade triju Pjesama bez riječi Felixa Mendelssohna. Posljednje su najzanimljivije zazvučale, premda su prema srodnosti instrumenata najudaljenije.

Iako djeluje i ranije, Zadarski kvartet klarineta održao je unatrag dvije godine nekoliko zapaženih koncerta upoznavši tako hrvatsku zainteresiranu javnost sa zvukom, za naše prilike, nesvakidašnjega komornog sastava. Bez obzira što na svjetskoj sceni djeluje nekoliko kvarteta klarineta, zadarski glazbenici zaslužuju svaku pohvalu za pokrenuti sastav. Šteta je što na ovom koncertu nismo imali priliku čuti poneku skladbu hrvatskih suvremenih skladatelja napisanu baš za Zadarski kvartet. U usporedbi s narudžbama za druge hrvatske komorne sastave, čini se da često domaći skladatelji upravo u tim situacijama ostvare svoja najbolja djela te vjerujemo da će neka buduća suradnja s kvartetom klarineta to još jednom potvrditi.

Vijenac 601

601 - 16. ožujka 2017. | Arhiva

Klikni za povratak