Vijenac 594

Druga stranica

Objavljena panorama domaćih autora na francuskom jeziku

Hrvatski pisci za francuske čitatelje

Jelena Savić

U izdanju nakladničke kuće Durieux upravo je objavljen novi svezak časopisa za književnost Le fantôme de la liberté / Fantom slobode, koji donosi opsežan izbor suvremenih hrvatskih pisaca na francuskom jeziku, uz priloge naših umjetnika i fotografa. Riječ je o najvećoj panorami hrvatskih autora objavljenoj na francuskom jeziku.

Časopis na 912 stranica donosi izbor iz opusa 71 autorice i autora, a među brojnim prilozima ističe se prvi prijevod dijela romana Proljeća Ivana Galeba Vladana Desnice na francuski jezik. Tu su i prijevodi integralnoga teksta drame Kamov Slobodana Šnajdera, te reprezentativni ulomci  iz opusa Mire Gavrana, Mate Marasa, Krešimira Bagića, Dražena Katunarića, Stanka Andrića, Tomice Bajsića i mnogih drugih, kao i pjesnički ciklusi Ivana Slamniga i Danijela Dragojevića, te kratke priče Zorana Ferića, Daše Drndić i Milka Valenta. Novi Fantom predstavlja i dramske tekstove Janka Polića Kamova, Ivana Vidića i Vlatke Vorkapić, a dvobroj krase i vrsni likovni prilozi istaknutih autora poput Željka Kipkea, Sandre Vitaljić i Davora Vrankića.

Aktualno izdanje časopisa s podnaslovom Književna revija za preživljavanje u ovim šizofrenim vremenima uredili su Yves-Alexandre Tripković, hrvatski pisac, redatelj i prevoditelj s pariškom adresom, Nenad Popović, književni urednik i publicist, te Dalibor Šimpraga, pisac i urednik. Nakladničkoj kući Durieux, a kao suizdavač za ovu se prigodu pridružio Kazališno-književni projekt Theatroom iz Pariza. Projekt su poduprli svi autori, prevoditelji, lektori i urednici, koji su na ovom izdanju radili bez honorara.

Na isti je način, entuzijazmom autora, prevoditelja i likovnih umjetnika, 2008. nastao njemački broj časopisa Phantom der Freiheit, u mnogočemu prijelomna zbirka tekstova hrvatskih autora na njemačkom jeziku, objavljena u povodu Sajma knjiga u Leipzigu na kojem je Hrvatska bila zemlja partner.

Vijenac 594

594 - 8. prosinca 2016. | Arhiva

Klikni za povratak