Vijenac 593

Glazba

Hrvatska glazba opet na bečkim koncertima

Zdenka Weber


 

Nastupom Cappelle Odak, mješovitoga pjevačkog zbora iz Zagreba, 12. studenoga u baroknoj Petrovoj crkvi u središtu austrijske metropole, započeo je 12. festival hrvatske glazbe u Beču. Cappella Odak nastupila je pod vodstvom utemeljiteljice, ugledne dirigentice i profesorice Jasenke Ostojić, iskazavši odličnu dinamičku kontrolu, intonacijsku pouzdanost i tehničku spremnost, a na programu su bile skladbe starih i novijih majstora svjetske zborske literature, među njima i četvorice hrvatskih skladatelja – Krste Odaka (Svrši stope moje), Vlade Sunka (Ave Maria), Tomislava Uhlika (Pozdravljeno iz Pastoralne mise) i Dalibora Bukvića (Shining in a drop of dew all His love). Izborom tog zagrebačkog zbora za otvaranje festivala njegov je pokretač Davor Merkaš, muzikolog i dugogodišnji voditelj Muzičko-informativnog centra Koncertne direkcije Zagreb, organizatora koncerata, dao jasan znak da nastavlja tradiciju predstavljanja hrvatske glazbe u izvedbama vrhunskih glazbenika i s pomno biranim programima. Festival ove godine uključuje dvanaest koncerata klasične, jazz, zabavne i tradicijske glazbe, a ostvaruje se u poznatim i uglednim bečkim prostorima, pa će zacijelo doprijeti do ušiju mnogobrojnih ljubitelja različitih glazbenih žanrova i stilskih usmjerenja.

U istoj crkvi održan je 13. studenoga i drugi koncert na kojemu se predstavilo osmero vokalista okupljenih u Projektu Lazarus, koji uz orgulje vodi mladi dirigent Darijan Ivezić. U publici, u rano nedjeljno poslijepodne bili su pretežno Hrvati i njihovi bečki prijatelji te pokoji strani turist. Projekt Lazarus prije tri godine utemeljitelj Robert Palić usmjerio je na istraživanje i izvođenje hrvatske vokalne glazbe, pa je za bečki debut-oktet (Tanja Rupnik, Tanja Ruždjak, Martina Menegoni, Nikolina Virgej Pintar, Siniša Galović, Ivan Martinčić, Matija Meić, Robert Palić) odabrao renesansnu i baroknu baštinu hrvatskih velikana Vinka Jelića, Ivana Lukačića, Ivana Šibenčanina i Damjana Nembrija. Otpjevani su duhovni koncerti, moteti i psalmi pokazali su vrsnu pripremljenost i brigu za stilski pouzdano interpretiranje glazbenih dragulja.

Prva dva koncerta već su pokazala da 12. festival hrvatske glazbe u Beču i dalje predstavlja ponajbolje hrvatske glazbenike s izvedbama djela čija protežnost obuhvaća gotovo sva glazbenostilska razdoblja. Kako je riječ o programima koji objedinjuju djela afirmiranih svjetskih skladatelja kao i hrvatskih majstora, vrijednost festivala još je veća. Skladbi naših autora na međunarodnim koncertima gotovo i nema, a festival u Beču to nastoji promijeniti i postupno dosegnuti opće prihvaćanje i pravilniju valorizaciju hrvatske glazbe.

Vijenac 593

593 - 24. studenoga 2016. | Arhiva

Klikni za povratak