Vijenac 578

Glazba

Dva ansambla ujedinjena u vrhunskom muziciranju          

Početak male turneje

Marija Saraga

Pod geslom viribus unitis nastupili su u Zagrebu 24. travnja u crkvi sv. Katarine, u ciklusu Trinitas, Vokalni ansambl Antiphonus te ugledni instrumentalni ansambl New Trinity Baroque, osnovan 1998. u Londonu, koji trenutno djeluje u Atlanti, u SAD-u. Osnivač ansambla, Predrag Gosta, na koncertu je bio i dirigent (s pozicije čembala), kao i umjetnički voditelj zajedničkoga projekta, koji nije bio prva suradnja njegova ansambla i Antiphonusa.

Okvirna tema koncerta bilo je stvaralaštvo baroknih skladatelja koji su djelovali u Veneciji pa su izvedena djela Claudija Monteverdija, Biagia Marinija te Baldassarea Galuppija, no važan dio programa zauzeli su i njihovi kolege s drugih prostora barokne glazbe, Johann Sebastian Bach i Henry Purcell.

Zajednički nastup Antiphonus i New Trinity Baroque započeli su Monteverdijevom glazbom, Simfonijom iz opere Krunidba Popeje, a potom nastavili Glorijom za sedmeroglasni zbor i instrumentalni sastav istoga skladatelja. Glasovi Antiphonusa Gloriju su ispjevali vrlo meko, uz fraze koje su bile izrađene u dinamici i obliku, a isticali su se napose zvonki glasovi dviju sopranistica, Ane Jembrek i Monike Cerovčec u ugodnu pretapanju, uz poletnu lakoću u pjevanju. Ostatak zborskog sastava činile su altistice Sonja Runje i Martina Borse, tenori Siniša Galović i Franko Klisović (novi gost ansambla, koji je ugodnom bojom i zaokruženim pjevom itekako pridonio ljepoti cjelokupnog zborskog sloga) te basovi Tomislav Fačini i Boris Beus.

Članovi ansambla New Trinity Baroque predstavili su zatim Passacagliu za gudače i continuo Biagia Marinija, pokazavši skladnost muziciranja i vrhunsko oblikovanje tona. Antiphonus se instrumentalnim snagama ponovno pridružio u izvedbi Bachove rane kantate Der Herr denket an uns, BWV 196, koju sačinjava pet brojeva – simfonija, zbor, arija soprana (Ana Jembrek), duet tenora i basa (Siniša Galović i Tomislav Fačini) te završni zbor. Elegantno muziciranje u uvodnoj simfoniji prekinulo je pucanje žice na prvoj violini, no nakon kratke stanke izvedba je nastavljena složnim angažmanom glazbenika. Zbor je ponovio vrlo lijepu izvedbu mekog oblikovanja, a svi solisti pružili su kvalitetne nastupe, posebice sopranistica Ana Jembrek, vrlo fokusirana tona.

Kao još jedan instrumentalni predah poslužila je Ciaconna za gudače u g-molu Henryja Purcella, a publika je ponovno uživala u vrhunskom skladu glazbenika New Trinity Baroquea, kao i u prozračnosti njihove izvedbe te uglađenu razlaganju glazbenih ideja.

Za kraj glazbenici su ostavili vrlo rijetko izvođeno djelo, Dixit Dominus Baldasarea Galuppija, koje postoji u nekoliko verzija, a ansambli su ovom prilikom predstavili jedinu koja uključuje mješoviti zbor. I to djelo sadržava nekoliko solističkih dionica, koje su pjevale sopranistice Ana Jembrek i Monika Cerovčec te altistice Sonja Runje i Martina Borse. I dok je Monika Cerovčec zabljesnula snagom i zvonkošću glasa u zahtjevnoj i razvedenoj solističkoj ariji Dominus a dextris tuis, posebno se iskazala i Sonja Runje u stavku De torrente. Riječ je o mladoj pjevačici zanimljive boje glasa, koja je ovim nastupom pokazala glasovnu elastičnost i pokretljivost, a uz posebno lijepe ulaske u fraze, promišljene i izrađene, može se pohvaliti i izvrsnom dikcijom.

Vijenac 578

578 - 28. travnja 2016. | Arhiva

Klikni za povratak