Vijenac 577

Matica hrvatska

Ljepota izvedbe na violončelu

Zlatko Stahuljak

Četvrtoga travnja nastupio je u Ma­tici hrvatskoj violončelist ­Jurica Mrčela (1998), učenik četvrtoga razreda srednje škole Glazbenog učilišta Elly Bašić u Zagrebu. Violončelo svira od šeste godine u razredu prof. Dobrile Berković-Magdalenić te potom Mateja Miloševa. Sudjelovao je u nizu državnih natjecanja na kojima je osvojio niz visokih nagrada, a zatim pet puta na Međunarodnom violončelističkom natjecanju Rudolf Matz te na Međunarodnom violončelističkom natjecanju ­Antonio Janigro posebne nagrade 2006. i 2012. te prvu i posebnu nagradu Nicole Janigra 2010. Iste godine osvojio je i prvu nagradu na Međunarodnom natjecanju A. i V. Marcosig u Goriziji, a nagrađen je i na Međunarodnom natjecanju Talents for Europe u mjestu Dolny Kubin u Slovačkoj. Dobitnik je i niza nagrada na državnim natjecanjima komornih sastava. Polazio je seminare kod uglednih inozemnih i domaćih profesora.

 

 

 


Jurica Mrčela  / Snimio Mirko Cvjetko

 

 

Program su vidljivo uokvirile dvije virtuozne skladbe: stavak Danza, iz antologijske Koncertne rapsodije našeg iznimnog skladatelja i glazbenika Borisa Papandopula i vrhunsko djelo ruskih skladateljskih dostignuća u ljepoti izvedbene zahtjevnosti na gudačkim glazbalima, Varijacije na rokoko temu u A-duru, op. 33 P. I. Čajkovskog. Ljepota donosa, uz neznatne detalje inače gotovo savršena vladanja glazbalom, nastavilo se i pri kraju prvog dijela u trostavačnoj Brahmsovoj Sonati za violončelo i glasovir u e-molu, br.1, op. 38 Johannesa Brahmsa. Jednako je bilo i nakon logične stanke u uvijek višestruko zahtjevnoj disciplini solo glazbala, kada je instrumentalist Jurica Mrčela svirao slušno, kao na dlanu, svakom iz brojne pozorne mlade publike. Na programu su još bili Courante i Sarabande iz Suite za violončelo solo br. 4 u Es-duru, BWV 1010 Johanna Sebastiana Bacha, a slušateljstvo je oduševljenim odobravanjem ishodilo još i dodatak.

 Treba na kraju reći kako je, izuzevši disciplinu solo violončela u programu, korepetitorica umjetnička suradnica Glazbenog učilišta Elly Bašić s ranijim pedagoškim, solističkim i komorno glazbenim izvođačkim iskustvom Martina Nagy, ostvarila sjajnu glasovirsku pratnju, jednako u virtuoznom stavku Papandopulovu, kao i u vrlo poznatoj i violončelistički nadasve zakučastoj virtuoznoj skladbi Varijacija na rokoko temu Čajkovskog. Osobito se istaknula u izvedbi Brahmsove sonate u zahtjevnoj disciplini dua.

Vijenac 577

577 - 14. travnja 2016. | Arhiva

Klikni za povratak