Vijenac 575

Matica hrvatska

Klasici na saksofonu

Zlatko Stahuljak

U Matici hrvatskoj 29. veljače nastupili su saksofonisti Luka Relić i Luka Norac.

Luka Relić (2001) učenik je Glazbene škole Jan Vlašimsky u Virovitici kod mentora Ivana Manjkasa, u čijem razredu bilježi brojne nastupe, a i redoviti je polaznik škole saksofona u Jastrebarskom. Postiže i niz najviših nagrada na natjecanjima od 2012. naovamo: državnim, zatim na Bistričkom zvukoliku, Grand Prixu u Rijeci i međunarodnim natjecanjima puhača u Varaždinu i na Ohridu.

 

 

 


Luka Relić i Luka Norac / Snimio Mirko Cvjetko

 

 

Na glasoviru pratila ga je Svetlana Relić, diplomantica Damira Sekošana na osječkom odjelu MA Zagreb 1997. Voditeljica je Kršćanskog izviđačkog društva i umjetnička direktorica Međunarodnoga dječjeg festivala Slatina Fest.

Luka Norac (1999) polaznik je četvrtoga razreda Srednje glazbene škole Josipa Hatzea u Splitu u razredu Dragana Čolića. Osvaja visoke nagrade od 2007. do danas: na natjecanju Daleki akordi, na Premio Citta di Padova, zatim na međunarodnima u Varaždinu i na Ohridu te na Natjecanju Marco Fiorindo u Torinu, zatim na državnim natjecanjima, 2008, 2010, 2012. i 2014. Redovito nastupa na koncertima škole, a član je Gradske glazbe Sinja, s kojom je sedam puta sudjelovao na Alkarskim svečanostima. Polazi seminare uglednih saksofonista.

Norca je na glasoviru pratila umjetnička suradnica, korepetitorica od 2011. na Umjetničkoj akademiji u Splitu (UMAS) Katarina Gekić, školovana prije na MA u Zagrebu i jedan semestar na FIU (Miami) School of Music. Diplomirala je na UMAS-u.

Prema predloženom programu Luka Relić je izveo III. stavak Vivo iz Jazz-sonatine T. Uhlika naglašeno glasno, na što je slijedio nježno doneseni Labud C. Saint-Saensa. Slijedila su sigurno izvedena dva stavka djela Andante i Allegro francuskog skladatelja Andrea Chailleuxa, polagani nježni i brzi vrlo intenzivni. Na kraju je Luka Relić, uz sigurnu, ali malo preglasnu pratnju Svetlane Relić na glasoviru, uvjerljivo, tonski i tehnički izveo III. stavak Male suite Latine glazbenika i francuskog skladatelja J. Naulaisa i tako završio svoj zaista kratak nastup.

Bez stanke je nastupio zatim Luka Norac, s daleko naprednijim i za izvedbu težim i odgovornijim programom. Odmah na početku započeo je s toplim tonom skladbu Domande senza risposta I. i II. Petra Bergama, pokazavši kako iza sebe ima bogato izvođačko iskustvo. U daljem je toku programa pokazao kako ima veliku lepezu dinamike sviranja. Fantaisie Italienne E. Bozze napisana je s velikim uvodom, kao neke vrste kadence za saksofon, na što se nadovezuje vrlo zahtjevan virtuozitet u sviranju.

Nakon kraće stanke slijedio je jednostavačni koncert s izmjenama brzine sviranja, i to od Allegro moderato na Andante i, na kraju, nakon kadence s Fugom, pri čemu je cijeli Koncert za saksofon u Es-duru znamenitog ruskog skladatelja A. Glazunova izveden briljantno, čemu se i glasovirska pratnja Katarine Gekić pridružila u izvedbi, kao dio uspješnoga drugog dijela koncerta.

Nakon burnog aplauza pune dvorane mladih slijedila su dva dodatka, uz zajednički nastup obaju saksofonista i uz glasovirsku pratnju Svetlane Relić.

Vijenac 575

575 - 17. ožujka 2016. | Arhiva

Klikni za povratak