Vijenac 572

Likovna umjetnost

Gorana Težak, Nema zemlje za… 2. dio, Galerija Matice hrvatske

Život izbjeglica

Iva Bagarić

Nema zemlje za… 2. dio novi je ciklus pulske slikarice Gorane Težak izložen u Galeriji Matice hrvatske. Kao što i sam naslov kaže, serijom ulja autorica dosljedno nastavlja dosadašnji rad baveći se, na tematskoj razini djela, aktualnim društvenim problemima. Većina izloženih radova neposredno se dotiče migrantske krize kojoj smo svjedoci i njezinih postojećih i mogućih izravnih posljedica, dok se ostale odnose na više lokalnu i osobniju problematiku. Mlada umjetnica izlaže svoj doživljaj i viziju stvarnosti te zahvaljujući neporecivoj slikarskoj vještini izravno komunicira okrutnost i beznađe situacije, kojih smo pred njezinim platnima svi bolno svjesni, ne dopuštajući nam konformističko okretanje glave.

 

 


Tranzicija
, ulje na platnu, 2015.

 

 

Komunikacijski izrazito djelotvorni Goranini radovi posjeduju šileovsku vibrantnost i ekspresionistički naboj ostvaren jarkim bojama i dinamičnim potezom, vješta perspektivna rješenja, voluminoznost i dubinu naglašene rasterom neboderskih vizura i dinamiku morske pučine u ritmičnoj linijskoj formaciji ornamentalne čistoće. Apstraktnu geometrijsku rešetku koja naglašava kako simbolička tako i formalna svojstva nalazimo na svim izloženim radovima kao svojevrstan potpis mlade umjetnice.

Milijuni kratkih poteza na monumentalnim platnima svjedoče o marljivosti, predanosti i samom procesu rada Gorane Težak, a emocija i dojam koje kao cjelina prenose svakomu tko vidi dovoljna su potvrda vrijednosti i izvrsnosti Goranine umjetnosti.

Bogato izlagačko iskustvo,vještina izrade i zrelost radova, kao i socijalna osviještenost i empatija koje progovaraju iz svih izloženih slika, angažirani su zalog svjetlijoj budućnosti koju mlada autorica priželjkuje svakom protagonistu svojih radova: od mitskog lađara koji u moru nebodera skuplja preživjele, strahom izmučenih izbjeglica koji u prekrcanim čamcima bježe iz ratom pogođenih domova, preko brižnoga oca koji u sirotinjskom, prigradskom šatorskom naselju nježno skrbi o svojim potomcima do sjetnoga beskućnika koji utočište nalazi u prijateljstvu s vjernom životinjom.

Prazni čamac u podivljalom moru, slika naslovljena Tranzicija, izdvojeni je primjer koji ponajbolje ocrtava svu snagu umjetničke imaginacije Gorane Težak. Zbunjenost, praznina, konačnost i besmislenost koje prenosi, umjesto ljudi koji su nestali u moru, bolan je komentar kompleksnosti naslovnoga procesa i unatoč vještini ritmičnog poteza, dinamičnoj kompoziciji i snažnom plavetnilu žarkog akvamarina ostavlja osjećaj očaja i beznađa.

Među slikarima i slikaricama mlađe generacije rad Gorane Težak s pravom možemo uvrstiti među najbolje i predvidjeti joj svijetlu i plodnu budućnost, uz nadu da će – ukoliko ostane dosljedna angažiranoj, povijesno-dokumentarističkoj socijalnoj tematici – i na tom polju prevladati vedriji motivi.

Vijenac 572

572 - 4. veljače 2016. | Arhiva

Klikni za povratak