Vijenac 568

Glazba

Treći dani klasične gitare

Tatjana Alajbeg

Treći dani klasične gitare održani od 20. do 22. studenoga nedvojbeno su uvjerili splitsku glazbenu javnost u značenje manifestacije koja ima vrlo utemeljene ambicije postati međunarodnom. Tri uzastopna dana druženja s uglednim (i onima koji to tek trebaju postati) gitaristima bila su uvjerljiv poziv vjernomu slušateljstvu, koje je u velikom broju bilo na trima koncertima.

Početak nije mogao biti ljepši – Petrit Çeku u prepunom foajeu splitskoga HNK-a! Čudesno lijep i nadahnut izričaj krasio je nevjerojatno bogatu večer. Da nam je taj divan mladi umjetnik ponudio samo onako iskreno osvijetljenu Četvrtu suitu za violončelo, BWV 1010 J. S. Bacha (obrada Valtera Dešpalja), bilo bi za trajno pamćenje. Potpuno posvećen umjetničkom poslanju, pridobio je slušatelje koji su pozorno upijali sve bogate nijanse Çekuovih piana – kazališno predvorje nikako nije najbolji koncertni prostor u Splitu. Raskošno ozvučene skladbe Dionisija Aguadoa, Lea Brouwera te Isaaca Albeniza disale su osobitom ljepotom, dok je u dvjema pjesmama Franza Schuberta (u obradi Johanna Kaspara Mertza) plijenila premreženost istančano predanih polifonih motiva. Burnom odobravanju Çeku je zahvalio Villa Lobosovim dodatkom.

 

 

 


Srđan Bulat  / Snimio Vojko Bašić

 

 

Drugi je koncert predstavio mlade hrvatske gitariste koji osvajaju visoke nagrade na cijenjenim natjecanjima. Petnaest zahtjevnih programskih točaka, solističkih i komornih, uvjerljivo je svjedočilo o perspektivi naših učenika i studenata. Nastupi vrlo darovitih mladih gitarista važni su za afirmaciju svakoga od njih, ali su i pokazatelj vrlo visoke razine hrvatske gitarističke pedagogije. Glasan pljesak brojne publike u Muzeju grada Splita bio je znak iskrene potpore mladim izvođačima i njihovim nastavnicima.

Na istome mjestu manifestacija je privedena kraju predavanjem i recitalom Srđana Bulata, našeg uglednog gitarista mlađe generacije. Bulat je predstavio izbor hrvatskih skladbi za gitaru nastalih nakon 1970, koje su dio njegove iscrpne analize petnaest hrvatskih gitarističkih naslova objavljenih u specijalističkom radu što ga je nedavno obranio na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Vrlo stručno i elokventno Bulat je približio četiri naslova, koja je potom i odsvirao, tako dobro predstavljene bilo ih je lakše pratiti i razumjeti. Bulat je naglasio individualnost pojedinih skladatelja kao temeljne odrednice skladbi, ali je u izvedbu utkao i svoju individualnost, koja uistinu fascinira. Čuli smo vrsno izvedenu Suitu mediteranu Željka Brkanovića, Fantaziju (Hommage a Britten) Olje Jelaska, Rondoncino croato Gorana Listeša te srcima publike priraslu skladbu Double Marka Ruždjaka. Bio je to lijep završetak važnoga splitskog glazbenog događaja što ga je osmislio i ostvario Josip Dragnić, istaknuti gitarist i pedagog.

Vijenac 568

568 - 10. prosinca 2015. | Arhiva

Klikni za povratak