Vijenac 566

Glazba

52. glazbena tribina Opatija, 5–7. studenoga

Dijaspora u fokusu

Marija Saraga

U Opatiji je od 5. do 7. studenoga održano 52. izdanje Glazbene tribine Hrvatskoga društva skladatelja. Trodnevni, relativno gusto ispunjen program, publici je, kao i dosad, ponudio niz koncerata, predavanja i okruglih stolova u opatijskom hotelu Imperial te Villi Angiolini. Program tribine već treću godinu zaredom potpisuje tandem Silvio Foretić – Vanja Lisjak, a okosnicu programa ove godine činilo je stvaralaštvo hrvatskih skladatelja aktivnih u inozemstvu. Tribina je neslužbeno otvorena kratkim koncertom (Anđelko Krpan i Trio Osor) i razgovorom s Alfijem Kabiljom, koji je u povodu njegova 80. rođendana s autorom vodila Jagoda Martinčević. Službeno otvaranje slijedilo je navečer, kada je Slovenski oktet limenih puhača, udružen s udaraljkaškim duom Drumartica, u Zlatnoj dvorani hotela Imperial održao koncert s izvedbama djela slovenskih (Nina Šenk, Neville Hall) i hrvatskih autora (Marko Ruždjak te praizvedbe Stanka Juzbašića, Danijela Legina i Ivane Kiš). Zanimljivo, ansamblu je to bio prvi zajednički nastup, a redom izvrsni izvođači mlađe generacije ponudili su angažirane izvedbe visoke reprodukcijske razine.

 

 

 


Slovenski oktet limenih puhača

 

Drugi dan Tribine otvorio je okrugli stol Suvremena hrvatska glazba na međunarodnoj sceni, na kojem su voditeljice Sanja Drakulić i Ingrid Pustijanac s domaćim skladateljima aktivnima u inozemstvu razgovarale o životu skladatelja izvan Hrvatske, uvjetima, mogućnostima, ograničenjima i poticajima. Poslijepodnevni program ponudio je predavanje austrijske violinistice Barbare Lüneburg o vrlo zanimljivu istraživačkom projektu TransCoding, a slijedio je koncert Danija Bošnjaka, gitarista Srđana Berdovića, pijanista Filipa Faka te kontrabasista Dubravka Palanovića, koji su predstavili djela mladoga skladatelja s pariškom adresom Davora Branimira Vinczea, Sanje Drakulić te praizvedbe samih članova ansambla – Srđana Berdovića i Dubravka Palanovića. Navečer je održan koncert solističkih nastupa, koji je bio jedan od zasigurno najdojmljivijih na tribini. Klarinetist Bruno Philipp, tubist Uroš Vegelj, violončelist Branimir Pustički, sopranistica Lidija Horvat Dunjko te saksofonist Goran Jurković i kontrabasist Dubravko Palanović izveli su redom djela Tene Ivane Borić, Davora Branimira Vinczea, Ive Maleca, Milka Kelemena te Margarete Ferek-Petrić. Dan je zaključen koncertom Marka Cicilianija, austrijskoga skladatelja hrvatskih korijena, koji je predstavio svoja multimedijalna djela.

Treći dan Tribine nastavio se okrugli stol od prethodnog dana, a prije njega Ciciliani je održao predavanje o odnosu publike i izvođača u elektroničkoj glazbi. Glazbeni dio programa posljednjega dana činio je nastup septeta Ad Libitum (s izvedbama djela Biance Ban, Mire Dobrowolnyja, Nikše Njirića i praizvedbama Tomislava Uhlika, Zorana Juranića i Maka Murtića), austrijskog ansambla Zeitfluss uz soliste Joachima Kelbera na violi te harmonikaša Ivana Šverka (na programu su bila djela Tristana Muraila, Tomasza Skweresa, Daniela Mosera, Geoffryja Gordona te Mladena Tarbuka), a 52. izdanje Tribine zatvorila je monomelodrama za glumca i elektroniku Osmi dan Silvija Foretića iz 1973, u kojoj je nastupio glumac Vilim Matula.

Vijenac 566

566 - 12. studenoga 2015. | Arhiva

Klikni za povratak