Vijenac 557

Likovna umjetnost

Izložba Zeit der Harmonie, Galerija Contra, Zagreb, lipanj–rujan

Vizija dinamičnije budućnosti

Iva Bagarić

Zeit der Harmonie / Vrijeme sklada međunarodna je grupna izložba na kojoj se u različitim medijima predstavlja četrnaestero autora. Thomas Winkler, Ulrich Wulff, Thomas Arnolds, Phillipp Schwalb, Maja Körner, Jonathan Meese, André Butzer i Marcel Hüppauff iz Njemačke, Daniel Mendel-Black i Louise Lawler iz Sjedinjenih Država, Mark Požlep i Jasmina Cibic iz Slovenije, dok domaće snage zastupaju Božica Dea Matasić i Ida Blažičko. U radovima njemačkih umjetnika ogleda se produkcijska lepeza od minimalističke monokromije preko figuralnih primitivističkih kompozicija i kolorističkih apstrakcija do popartističkog semantičkog šarenila. Mendel-Black osnovnim likovnim sredstvima stvara zanimljivu i sugestivnu apstrakciju, dok je slovenski dvojac predstavljen fotografskim kolažima, a rad Jasmine Cibic ističe se geometrijskim optičkim igrama implementiranima u crno-bijelu fotografiju.

 

 

 


Radovi Božice Dee Matasić i Ide Blažičko

 

Božica Dea Matasić izlaže crveni biomorfni objekt koji formalno nastavlja njezin raniji ciklus Čuvari dodira iz 2011, a Ida Blažičko dematerijalizira strop pred ulazom u galeriju prekrivši ga radom prepoznatljive čipkaste strukture. Naslov izložbe na neki je način nerazumljiv jer na prvi pogled ne postoji ni tematska ni oblikovna veza među radovima kao ni među autorima pa tako izostaje i možebitna skladnost. Naglasak je izložbe i na recepciji inozemnih autora koji prvi put izlažu pred domaćom publikom, a izlagali su u vodećim europskim i svjetskim galerijama i institucijama. Izloženi radovi možda nisu najbolja ostvarenja pojedinih autora, ali su svakako reprezentativni i prepoznatljivi i na solidan način predstavljaju pojedinačne izričaje. Kako je riječ o poprilično različitim umjetničkim senzibilitetima i ostvarenjima različite receptivne snage, kvalitativnu prosudbu ostavit ću svakom posjetitelju izložbe neka procijeni osobno.

Ipak, izdvojila bih radove domaćih autorica kao najdojmljivije i najpotpunije, i to ne iz patriotskih pobuda ili osobne sklonosti kiparstvu, već zato što su realno dva najsnažnija rada na izložbi što samo potvrđuje afirmiranost hrvatskih kiparica i kvalitetu njihovih radova ravnopravnih europskoj i svjetskoj suvremenoj umjetničkoj produkciji. Riječ je o jednoj apstraktnoj skulpturi (Božice Dee Matasić) i instalaciji (Ide Blažičko) koje potenciraju probleme i mogućnosti forme, i koje ne odustaju od razigrane interakcije s prostorom u kojemu se nalaze. Autorice se uklapaju u temeljnu ideju izložbe svojim nuđenjem vitalnih i zanimljivih odgovora na pitanje o poziciji kiparstva danas.

Mogućnost uvida u radove inozemnih autora nositelj je važnosti izložbe, a njezin bi domet trebala biti svijest o skladnosti izričaja u današnjoj umjetnosti, što se može protumačiti i kao pozitivna i kao negativna pojava, no u ovom slučaju odlučit ćemo se za onaj idealistički pogled o univerzalnosti kozmosa i Vrijeme harmonije sagledati kao pokušaj kritičkog uvida u mirnu sadašnjost s vizijom dinamičnije budućnosti. Zeit der Harmonie otvorena je do sredine rujna upotpunjujući tako ljetnu kulturnu ponudu hrvatske metropole pa svakako vrijedi posjetiti šarmantnu vežu Frankopanske 22 i galeriju Contra, koja će, nadajmo se, unatoč prostornoj ograničenosti zaživjeti kao važan izložbeni prostor s novom ponudom međunarodne produkcije i da će postati stalna i neizostavna postaja zagrebačkim ljubiteljima umjetnosti.

Vijenac 557

557 - 9. srpnja 2015. | Arhiva

Klikni za povratak