Vijenac 555

Glazba

Jazz ad libitum

Štajerci u Zagrebu

Mladen Mazur

U sklopu serije koncerata koje organizira Sigi Feigl i jazz-sezone u nekadašnjem zagrebačkom kinu Mosor, nazvane Monday Nights, 18. svibnja nastupio je veliki jazz- orkestar iz štajerskog ljetovališta Bad Gleichenberga. Nastup je bio posebno zanimljiv jer je taj big band u suradnji s Peterom Herbolzheimerom, Luisom Bonillom i Donom Menzom izvodio jazz i plesnu glazbu punih dvadeset godina u programima tradicionalnoga varaždinskog Sjajnog bala. Nastup pred ne baš prepunim auditorijem ponudio je s glazbenog i programskog stajališta nešto drugo no što se od toga kvalitetnog jazz-orkestra očekivalo.

Big band Bad Gleichenberg nastupio je ovaj put u potpunoj programskoj funkciji bečkoga fuzijskog glazbenika zvanog Maalo, koji je u Zagrebu nastupio s tek dvojicom glazbenika iz svoga originalnoga bečkog malog sastava. Ime Maalo kratica je od imena i prezimena leadera, klavijaturista, vokalista pa i flautista sastava – Alberta Meiera – i imena članova njegove fuzijske grupe (Maier, Albert, Oliver). Maalo svira kombinaciju dvaju sintesajzera Korg SA 1 i Moon Prodigy, a autor je cjelokupnog repertoara nazvana koncertom popa, rocka, soula, funka, diska i jazza. To je pomalo nebulozna, ali dosta točna programska definicija, jer su se u njoj tek dvije izvedbe mogle uključiti u okvire jazza. Program, predstavljen nakon šest koncerata i zagrebačkoj jazz-publici, prema kazivanju samih glazbenika te dirigenta i aranžera tenor-saksofonista Wolganga Wolfija Schietera, bio je kao poseban projekt uvježbavan cijeli tjedan još prošloga kolovoza u istarskom Grožnjanu, u kojem se svake godine održavaju i ljetni jazz-seminari. Schieter je i autor aranžmana svih petnaest izvedenih Maalovih skladbi. Prema poruci odaslanoj s pozornice, autor je sretan i ponosan što se za interpretacije svojih fuzijskih skladbi domogao jazz big banda.

Od izvedenih skladbi sa džezističkog stajališta izdvojiti je aranžmane koji su uključivali sola pojedinih instrumenata. Tako skladbu Moonlight sa solima trombona i trube, New Pearl s gitarom i alt-saksofonom te vokalnu izvedbu Groovy People koju su donijeli pjevačica Ulrike Tropper i bariton-saksofonist i vokalist koji je svirao i usnu harmoniku, predstavljen kao Tommy Dorsey. Simpatična Ulrike Tropper, inače kći osnivača BBBG-a Josefa Pepperla Troppera, neobično je nadarena i već provjerena vokalistica široka programskog spektra i sigurne intonacije. Kao bivša trubačica orkestra nema problema s harmonijama, a napose je bila dobro prihvaćena u interpretaciji balade, što je publika prepoznala. Imala je ona i drugih vrlo dobrih interpretacija u tom fuzijskom programu, primjerice vokalnim duelima s trubom u izvedbi teme Listen, te je šteta da je uz solističke interpretacije u pojedinim izvedbama morala preuzeti ulogu i pratećeg vokala. Kao instrumentalni solisti u programu predstavili su se saksofonist i aranžer Wolgang Wolfi Schieter, trubač Martin Wimmer, trombonist Ingo Rieber, saksofonist Jürgen Maier, basist Georg Scheifinger te kubanski conga-bubnjar i perkusionist Nelson Williams, koji se okušao i kao rap-vokalist.

Prateći u kinu Mosor sezonu pod naslovom Monday Night, ne treba očekivati samo koncerte jazza, a ljubitelji jazza morat će odlučivati koji će od koncertnih nastupa odabrati.

Vijenac 555

555 - 11. lipnja 2015. | Arhiva

Klikni za povratak