Vijenac 553

Glazba

ANAMARIJA KNEGO I FILIP FAK u ciklusu MOLTO CANTABILE, Hrvatski glazbeni zavod

Velika očekivanja

Davor Schopf

Nakon što je vokalni ciklus Molto cantabile 3 Koncertne direkcije Zagreb početkom ove godine nakratko bio prekinut zbog nestašice novca, ipak je nastavljen u smanjenu opsegu. Drugi koncert njegove treće sezone, pod naslovom Proljetnim vjetrovima, održali su u HGZ-u, 8. svibnja, sopranistica Anamarija Knego i pijanist Filip Fak.

 


Anamarija Knego

 

Riječka se sopranistica prvi put predstavila zagrebačkoj publici i to u velikom stilu. Nakon što je nekoliko godina bila članica zbora Riječke opere i pjevala nekoliko manjih uloga, od ove je sezone njezina solistica. Uspješno je ostvarila uloge Micaele u Carmen i Tatjane u Evgeniju Onjeginu, koja ju je, ubrzo nakon riječke premijere, odvela u Krakov, gdje je uspješno nastupila uz poznatoga svjetskog baritona Mariusza Kwieciena u naslovnoj ulozi te dobila laskave kritike.

U drugom dijelu koncerta izvela je obje arije Verdijeve Aide, Tatjanin prizor s pismom iz Onjegina te dvije arije Kleopatre iz Händelova Julija Cezara za dodatak. Pokazala je bogat glas baršunaste boje, velike ljepote, zvučan i snažan, s velikim mogućnostima dinamičkog nijansiranja, te sigurnim i blistavim visinama. Također i sposobnost sočnoga koloraturnog izraza. Oduševljava njezino pouzdano znanje kopftonalnog atakiranja visokih tonova te emitiranja piana i pianissima. Visoki c u Aidinoj ariji na Nilu, u pianu s decrescendom, bio je doista ono što treba biti – blistav iskaz glasovnih mogućnosti. Pokazala je da je kompletna pjevačica i da je spremna za veliku karijeru.

Prvi dio koncerta ispunile su popijevke Ferde Livadića, Vatroslava Lisinskog i Franje Krežme. Hrvatska umjetnička popijevka 19. stoljeća plodno je i, kako iz ciklusa Molto cantabile sve više spoznajemo, zaokruženo područje hrvatske glazbe s brojnim malim biserima. Uz Požudu domovine, među Livadićevim kajdama sopranistica je, uz suradnju pijanista, dojmljivo ocrtala sjetni karakter pjesme Udaljenoj ljubi, a također se, u širokim frazama, razlijegala tuga u Kamenoj dievi.

Kod Lisinskog su oduševili završni sotto voce melizmi u pjesmi Tuga djevojke i iskričavi metaforički sadržaj Dvije ptice. Uz pjesmu Tuga, izveli su i An die Frühlingswinde (Proljetnim vjetrovima). U njoj su bogati glasovni preljevi i muziciranje u lelujavu ritmu triola dočarali orkestralnu prozračnost idile Večer u koju je Lisinski poslije pretočio temu iz te pjesme.

Četiri Krežmine pjesme iz Dvanaest pjesama na njemačke stihove bile su posebno otkriće zbog koncizne melodioznosti i opernih zahtjeva, ali i zrelosti umjetničkog izraza toga violinskog virtuoza koji je poživio samo devetnaest, a te pjesme skladao je s petnaestak godina.

Molto cantabile 3 nastavlja se koncertom mezzosopranistice Katarine Livljanić 13. lipnja i koncertom sopranistice Monike Cerovčec 18. rujna, kada će završiti. Bit će velika šteta ako se ciklus potpuno ugasi jer ima još mnogo naših opernih pjevača koje bi publika vrlo rado čula u koncertnom portretu, naročito u tako dobro osmišljenim programima.

Vijenac 553

553 - 14. svibnja 2015. | Arhiva

Klikni za povratak