Vijenac 549

Glazba

W. A. Mozart – L. Da Ponte, Don Giovanni, red. Robert Bošković, dir. Mladen Tutavac,  HNK Osijek

Oživljeni Don Giovanni

Marina Ban

Opera Don Giovanni Wolfganga Amadeusa Mozarta,  praizvedena davne 1787. u Pragu, na sceni Hrvatskoga narodnog kazališta u Osijeku premijerno je (nanovo) predstavljena u petak, 13. ožujka. Tragikomičnu operu prevrtljive radnje nastalu prema libretu Lorenza Da Pontea režirao je mladi dubrovački glumac Robert Bošković, scenografiju potpisuje Davor Prah, a kostimografiju Neven Mihić. Scenski pokret i koreografiju ostvario je Vuk Ognjenović, za izradu videoprojekcije bio je zadužen Ivan Lušičić, a za oblikovanje rasvjete Vesna Kolarec.

 


Ivana Medić, Leon Košavić, Robert Adamček i Berislav Puškarić / Snimio Ivica Glavaš / Pro-Art

 

Zajedništvo solista, zbora, orkestra i baletnog ansambla HNK u Osijeku na iznimno je zavidnoj razini premijerno ostvarilo jedno od najvažnijih glazbenoscenskih djela ikada skladanih – Mozartovu operu Don Giovanni. Novog osječkog Don Giovannija premijerno je utjelovio mladi bariton Leon Košavić. Izvrsnost u ulozi ljubavnoga pustolova i ljubitelja žena pokazana je ne samo glumački nego i pjevački. Ostvaraju te uloge dodana je i doza nadrealnoga kako bi se šarmantnoga plemića visoke inteligencije, koji je istovremeno i jedan od najpoznatijih zavodnika u svjetskoj povijesti, prikazalo kao osobu koja ne odustaje od svojih ljubavnih pothvata ni pod prijetnjom pakla. Košavića, kojemu je mladost zavidna prednost u ostvarenju tako visoko postavljena zahtjeva ostvarenja  uloge, osječka će scena pamtiti još dugo.

Suvereno realizirane uloge Duhova, uz prizmu čiste moderne, ostvarile su Jelena Perčin i Petra Blašković, uz odličan, poletan baletni ansambl kazališta. Osječku su premijeru zaokružila i ostala solistička imena, ponajprije tumači muških uloga. Robert Adamček kao Masetto, donošenjem intrigantne uloge, u čemu se ponovo iskazao glumački pamtljiv. Berislav Puškarić bio je sjajni Leporello, standardno glasovno snažan i suveren. Josip Čajko kao Don Ottavio dao je ulogu što će biti pamćena, u potpunosti pronesena emocijama,  strašću, osjećajnošću i pjevačkom empatijom. Damir Baković kao Commendatore pridružuje se vrijednim prinosom. Ističu se i tri ženske uloge: Dragana Radaković kao Donna Anna, Sanja Toth kao Donna Elvira i Ivana Medić kao Zerlina tri su žene koje je zaveo i isprepleo pod svojom zavodljivom krinkom Don Giovanni.  Riječ je o sjajnim sopranisticama, od kojih valja istaknuti Draganu Radaković, koje se sjećamo iz uprizorenja Norme, upravo na osječkoj sceni. Njezinoj je ulozi utjehu pružio odlično glasovno razvijen tenor Josip Čajko, u ulozi Don Ottavija.

Bariton Leon Košavić u liku Don Giovannija predstavio se transparentno, kao već uvježbana osoba, čija se priča temelji na legendarnom zavodniku Don Juanu. Iako vrlo realistično, opipljivo i stvarno ispričano, nekadašnji lik Don Juana doima se da je proizvod fikcije.  Mozartova Don Giovannija osječka je postava potvrdila nenadmašnim djelom. Za premijeru je, uz atraktivnu, modernu i bogatu scenografiju, napravljeno više od stotinu novih kostima. Za ostvarenje iznimno zahtjevne partiture valja zapljeskati i orkestru i zboru, koji su uz  spomenute protagoniste izvedbe stvorili i začinili plodno tlo za uspješno oživljavanje Mozartovih opera na sceni osječkoga Hrvatskog narodnog kazališta.

Vijenac 549

549 - 19. ožujka 2015. | Arhiva

Klikni za povratak