Vijenac 540

Glazba

10. festival hrvatske glazbe u Beču, 4. studenoga–7. prosinca

Izbor raznih glazbenih vrsta

Miljenko Jelača

Ovogodišnji, deseti, Festival hrvatske glazbe u Beču, što ga organizira Muzičko informativni centar Koncertne direkcije Zagreb na čelu s voditeljem Davorom Merkašem, uz potporu Hrvatskoga veleposlanstva u Republici Austriji, započet je 4. studenog u Austrijskoj akademiji znanosti znanstvenim skupom Luka Sorkočević – dubrovački skladatelj-diplomat u jozefinskom Beču.

Na skupu pod moderatorskim vodstvom Martina Eybla s bečkog univerziteta sudjelovale su muzikologinje i povjesničarke Slavica Stojan, akademkinja Koraljka Kos, Vjera Katalinić, Christine Siegert i Zdenka Weber. Uvečer je u istom prostoru održan i prvi koncert. Nastupio je bečki ansambl Antonio Sorgo, koji je osnovao i vodi Hrvoje Jugović s izvedbama djela Luke Sorkočevića i njegova sina Antuna te Jelene Pucić-Sorkočević, kao i Josepha Haydna i Wolfganga Amadeusa Mozarta. Drugi koncert održao je 9. studenog trio: Juri Revič, violina, Aleksandar Milošev, viola i Matea Leko, glasovir, izvodeći glazbu Borisa Papandopula, Ive Mačeka, Maxa Brucha i Mozarta. Treća festivalska priredba održana je 10. studenog. Bio je to prvi od dva jazz-koncerta koji su zajedno ostvarili pjevačica Vesna Pisarović i njemački ansambl Jazzpool NRW. Vesna Pisarović se nakon estradne karijere u Hrvatskoj posvetila jazzu studijem na jazz-konzertvatoriju u Haagu, a potom na londonskoj Guildhall School of Music and Drama. 

Jazzpool NRW pretvara tradicionalne napjeve raznih europskih kultura u suvremeni džez-izričaj. Njihov je novi projekt Cantus 3, temeljen na hrvatskom, odnosno na folkloru bivše Jugoslavije. Riječ je o reinterpretaciji tradicionalnih pjesama Međimurja, Slavonije, bosanskog sevdaha, starogradskih pjesama i nekih napjeva romske tradicije.

Utorak, 18. studenoga, donosi cjelovečernji klavirski recital pijanistice Nataše Veljković, sada domicilno Bečanke, učenice Arba Valdme, koja će prikazati zanimljivi klavirski opus u novije vrijeme osobito tražene prve hrvatske skladateljice, Dore Pejačević.

Dva dana poslije izvodi se projekt Priča o Marulu, putovanje kroz vrijeme i djelo Marka Marulića u prožimanju odabranih stranica iz njegova opusa i ugođajno, odnosno sadržajno, srodnih djela iz glazbene baštine. Autor je projekta Marin Kapor Kaporelo, a izvodi ga muški vokalni kvartet Cantores Maruli uz gitarsku pratnju Petra Čulića i naratore.

Nedjelja, 23. studenog, rezervirana je za koncert pop-rock-sastava Parni valjak, čime je zastupljena i ta vrst hrvatske glazbe. Dan nakon toga koncert je u okviru projekta Europske komisije Kultura 2007–2012. Minstrel, na kojem se izvode izabrana djela iz dvanaest europskih zemlja, pa i Hrvatske, koju autorski zastupaju Anđelko Klobučar i Ivan Josip Skender,  a među izvođačima su i bariton Matija Meić i orguljaš Mario Penzar.

U nedjelju, 30. studenoga, koncert će održati Hrvatski komorni orkestar kojim će ravnati Josip Nalis, a solistički svirati flautistica Renata Penezić. Na programu je Koncert za komorni orkestar Rubena Radice, Koncert za flautu Bernharda Moliquea, 4. simfonija Luke Sorkočevića i Simfonija u B-duru Franza Schuberta.

U ponedjeljak, 1. prosinca, gitaristički recital imat će Srđan Bulat i svirati djela Regondija, Rodriga, Josipovića, Tarrege, Željka Brkanovića, Šuleka, Papandopula i Albeniza.

Festival hrvatske glazbe završava jazz-koncertom Kvarteta Tamare Obrovac s Matijom Dedićem za klavirom, u nedjelju, 7. prosinca.

Vijenac 540

540 - 13. studenoga 2014. | Arhiva

Klikni za povratak