Vijenac 538

Film

FILMSKI GLOBUS

Josip Grozdanić

12. zagrebački filmski festival

Od 19. do 26. listopada na šest gradskih lokacija, u kinima Europa i Tuškanac, Dokukinu KIC te Zagrebačkom plesnom centru, MSU-u i Zagrebačkom kazalištu lutaka, održava se 12. zagrebački filmski festival, manifestacija koja i ove godine ljubiteljima ambicioznijih filmova art-predznaka donosi pregršt intrigantnih i atraktivnih naslova. Središnje su teme festivala hrabra djeca, pravda i s njom povezana suđenja te obrade stvarnih događaja, a u glavnom programu dugometražnih igranih filmova za Zlatna kolica natjecat će se dvanaest naslova, među kojima i na ovogodišnjoj Puli nagradama za najbolju glavnu i sporednu žensku ulogu ovjenčana krimi-drama Happy Endings, redateljski prvijenac cijenjenoga snimatelja Darka Šuvaka. U hrvatskoj suprodukciji nastali su i filmovi Cure – život druge Andreje Štake i Ničije dijete Vuka Ršumovića, a izvan konkurencije bit će prikazana drama Itsi Bitsi Danca Olea Christiana Madsena, također realizirana u tuzemnoj suprodukciji. I dokumentarna konkurencija u kojoj je petnaest naslova nudi mnogo izvrsnih naslova, među kojima vrijedi izdvojiti film Goli Tihe K. Gudac u kojem se autorica donoseći sudbinu svog djeda zatočenika bavi zloglasnom kaznionicom na Golom otoku.


Cure

Probrana ostvarenja donosi i program kratkometražnih igranih filmova te uvijek atraktivne Kockice s izborom nacionalne kratkometražne konkurencije u kojoj su i filmovi Streljana Lane Zaninović i Filipa Mojzeša, Tlo pod nogama Sonje Tarokić i Vrlo kratki izlet Igora Bezinovića.

Matanić snima Zvizdan

Na obali jezera Peruća Dalibor Matanić nedavno je započeo snimanje svog osmog dugometražnog kinofilma Zvizdan, romantičnoga dramskog triptiha s pričom o poviješću opterećenim odnosima mještana dvaju susjednih sela. Ta se priča traje tri desetljeća, a u redateljevu su žarištu tri ljubavne storije kojima se elaborira motiv zabranjene ljubavi. Matanić potpisuje i scenarij filma, glavne su uloge povjerene Tihani Lazović i Goranu Markoviću, snimatelj je Marko Brdar, montažer Tomislav Pavlic, scenograf Mladen Ožbolt, autori glazbe Alen i Nenad Sinkauz, a kostimografkinja Ana Savić Gecan. Projekt nastaje u okrilju producentske kuće Kinorama Ankice Jurić Tilić i slovenskoga Gustav filma, uz potporu HAVC-a, Slovenskoga filmskog centra i ljubljanskog Viba filma.

Takva su pravila u Varšavi

Nakon što je uspješno prikazana u programu Horizonti ovogodišnje Venecije, u kojem je Emir Hadžihafizbegović nagrađen za najbolje glumačko ostvarenje, socijalna drama s elementima melodrame Takva su pravila Ognjena Sviličića uvrštena je i u konkurenciju 30. filmskog festivala u Varšavi, koji traje do 19. listopada. Pored Sviličićeva filma, dijelom na stvarnim događajima temeljene storije o tragičnoj sudbini skromne zagrebačke obitelji koja se suočava s iracionalnim nasiljem uzrokovanom pogibijom sina, na festivalu će u programu Otkrića biti prikazan i film Domoljub, finsko-hrvatska suprodukcija redatelja Arta Halonena, na lokacijama u Hrvatskoj snimana sportska komedija o svojedobnom doping-skandalu finske skijaške reprezentacije. Hrvatski je producent Domoljuba Igor A. Nola, glazbu je skladao Alfi Kabiljo, scenograf je Ivica Trpčić, a masku potpisuje Ana Bulajić Črček.

Naslovnica u kinima

Nakon što je s uspjehom prikazan na ovogodišnjem ZagrebDoxu i na Liburnijskom filmskom festivalu u Ičićima, biografski dokumentarac Naslovnica scenaristice i redateljice Silvane Menđušić kreće u distribuciju najprije po zagrebačkim, a potom i po neovisnim kinima u drugim gradovima. Naslovnica na neposredan, intiman i sućutan način prati tragično preminulu glumicu Dolores Lambaša tijekom posljednje godine njezina života, približavajući gledateljima njezinu osjetljivu, nesigurnu i krhku osobnost koja se skrivala iza glamuroznosti i prividne čvrstine.

Vijenac 538

538 - 16. listopada 2014. | Arhiva

Klikni za povratak