Vijenac 538

Glazba

Giacomo Puccini, La bohème, HNK Osijek, dir. Filip Pavišić, red. Petar Vujačić

Boemski život na sceni

Marina Ban

Desetoga listopada održana je prva ovosezonska premijera opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Osijeku, La bohème Giacoma Puccinija, izvedena pod dirigentskom palicom Filipa Pavišića, po redateljskoj zamisli Petra Vujačića, sa scenografijom Đorđa Jandrića, kostimografijom Nevena Mihića, scenskim pokretom Vuka Ognjenovića te oblikovanjem rasvjete Zorana Mihanovića. Operu u četiri čina realizatori su ostvarili u dva dijela, u svakom po dva čina.

Giacomo Puccini svojim se djelima stavio uz bok slavnome Verdiju. Godine 1896. postigao je uspjeh koji ga je nadživio. Bila je to godina praizvedbe njegove četvrte opere La bohème u torinskome Teatro Regio, utemeljena na Prizorima iz boemskog života Henrija Murgera. Sinteza je to suradnje s libretistima Giuseppeom Giacosom i Luigijem Illicom te s dirigentom Arturom Toscaninijem. Premijerna publika nije pokazala oduševljenje koje se od nje očekivalo (posebice nakon prethodne Puccinijeve opere Manon Lescaut). Tek nakon premijere u Palermu kreće niz uspješnih izvedbi navedene opere: na osječkoj pozornici premijerno je zaigrala tek 1913.

 


Won Whi Choi kao Rodolpho i Tanja Ruždjak u ulozi Mimi

 

Trinaesto osječko uprizorenje majstorskim je znanjem i talentom predvodio korejski tenor Won Whi Choi; sjajnim fraziranjima, besprijekornim prelascima iz laga, velikim pjevačkim rasponom glasa te uživljenošću u ulogu pjesnika Rodolfa. Slikara Marcella igrao je Vlaho Ljutić, glazbenika Schaunarda Slobodan Cvetičanin, filozofa Collinea Berislav Puškarić, kućevlasnika Benoîta Damir Baković, gradskog vijećnika Alcindora Nenad Tudaković, prodavača Parpignola Predrag Stojić – već poznata osječka glazbena imena. Sve su uloge donijete vrlo dobro, glazbeno slikovito i glumstveno. Muzikalnu i glazbeno osjećajnu švelju Mimi igrala je Tanja Ruždjak; izvrsna tehnički i u mijenjanju svoje osobnosti i psiholoških raspoloženja. Grizetu Musette tumačila je Ilijana Korać, koja se uz Tanju Ruždjak pokazala kao još jedan „biser“ izvedbe. Uz odlične glazbene trenutke orkestra i zbora (od kojih se ističe i sudjelovanje Dječjeg zbora Osječki zumbići), donijet je stil boemskog života. Kombinacija svih navedenih pokazala je da je itekako moguće oživiti boeme i na osječkoj pozornici; no u svemu tome valja osigurati posebno mjesto tenoru Won Whi Choiju, čija je pojava posebnost na našoj sceni, a glazba u trenucima njegova nastupa potpuno oživljava.

Vijenac 538

538 - 16. listopada 2014. | Arhiva

Klikni za povratak